شرح
در روايتى به جاى كلمه جلد ، مشهد الغلام آمده است .
جلد شخص ، همان نيرو و توانمندى اوست . قبلا گذشت كه انديشه مقدم بر نيرومندى و دلاورى است ، زيرا كه اصل سودمنى ، انديشه است .
البته امام ( ع ) انديشه را مخصوص پير ، و دلاورى را ويژه جوان دانسته است ، از آنرو كه هر يك از آنها متناسب با آن ويژگىاند . چون پيرى به دليل تجربههاى زياد و سر و كار با امور ، جاى توقع انديشه درست است . و از جوانى انتظار نيرومندى و توان مىرود . اما بنا به روايت ديگر ( مشهده ، حضوره ) آمده است و معناى اين عبارت نيز روشن است .