چهارم : اين كه أنّ المشاعر لا تستلمه
يعنى حواسّ نمىتواند او را لمس كند ، زيرا لمس مشاعر مستلزم ثبوت جسميّت و اعراض قائم به آن است و چون ذات اقدس بارى تعالى از جسميّت و لواحق آن پاك و منزّه است برتر از آن است كه حواسّ ، او را لمس و ادراك كند . پنجم : پردهها او را حاجب و حايل نيست ، و هيچ چيزى مانع ظهور و پيدايى او نمىشود ، زيرا پرده و حجاب از لوازم چيزى است كه داراى جهت و جسميّت باشد ، و چون بارى تعالى مبرّا از جهت و جسميّت است از پرده و حجاب محسوس نيز منزّه مىباشد .