فرموده است : انّها لطيّبة نفسى بحجّة اللّه عليهم و علمه فيه
كلمه « نفسى » به عنوان بدل از ضمير متّصل به انّ ، و يا به فعل مقدرّى كه تفسير كننده ضمير است منصوب مىباشد . و كلمه « حجّة اللّه » اشاره است به اوامر خداوند متعال بر لزوم پيكار با جمعيّت سركش ، چنان كه خداوند متعال مىفرمايد :
فَاِنْ بَغَتْ اِحْدايهُما عَلَى الاُخْرى فَقاتِلُوا الّتى تَبْغى حَتَّى تَفىءَ اِلى اَمْرِ اللَّهِ [ 4 ] .
بدين صورت هر امرى و نهى خداوند كه اطاعت نشود برهان حقّى است بر عليه انسان و هر برهان حقّى برهان خداست ، يعنى من به اقامه برهان حقّى بر عليه آنها راضيم و به آنچه انجام مىدهند آگاهم . چه خوشنوديى براى خردمند كاملتر و چه پاكيزگى طينتى بزرگتر از اين است كه انسان پايبند حقّ باشد و دشمن او بر باطل و خارج از اطاعت خدا ؟ و خداوند متعال بر آنچه هر نفسى انجام دهد نظارت دارد .