فرموده است : فانّه ارجح ماوزن و أفضل ماخزن
ضمير در بالا به خداوند تعالى باز مىگردد ولى چون ذات مقدّس حق از وزن كردن و خزانه كردن كه از صفات اجسام است مبرّا است ، شايسته اين است كه مقصود برترى شناخت خداوند در ميزان عقل باشد زيرا شناخت غير خدا با شناخت خدا در نزد عقل برابرى نمىكند بلكه بر قلب هيچ عارفى به هنگام اخلاص ، غير خدا خطور نمىكند تا موازنه پيش آيد و برترى سنجيده شود . مقصود از خزانه ، خزانه شناخت خداوند در سرّ نفوس قدسيّه است . قول ديگر اين است كه ضمير به حمد باز مىگردد ، چنان كه در جمله من كذب كان شرّ له ، ضمير له به شرّ باز مىگردد .