« شيئا لا يستنقذوه منه ، ضعف الطالب و المطلوب ( 8 ) . و جاهدوا فی الله حق جهاده هو اجتبيكم و ما جعل عليكم فی الدين من حرجملة ابيكم ابراهيم هو سميكم المسلمين من قبل و فی هذا ليكون الرسول شهيداعليكم و تكونوا شهداء علی الناس فاقيموا الصلوش و آتوا الزكوش و اعتصموابالله هو موليكم فنعم المولی و نعم النصير ( 9 ) . يا ايها الناس انا خلقناكم من ذكر و انثی و جعلناكم شعوبا و قبائللتعارفوا ان اكرمكم عندالله اتقيكم ». ( حجرات ، 18 ) « و اعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا و اذكروا نعمت الله عليكم اذكنتم اعداء فالف بين قلوبكم و كنتم علی شفاحفرش من النار فانقذكم ...كنتم خير امة اخرجت للناس تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنكر » ...كسانی كه در تاريخ جنبشهای آزادی بخش مطالعه میكنند میدانند كه اساسرهايی بخشی ملتها و امتها بر اين است كه فرد يا جماعتی ، ولو قليل ، خودبه معنای واقعی از قيد اسارت و دلبستگی ارباب دنيا رها شده به درجهآزادگی كامل رسيده باشند و اينان به مردم و ملت خود بگويند كه اگر ملتهابخواهند سلطه و حكومت ارباب دنيا برسرشان باقی خواهد ماند و اگر ايشاناراده كنند ، همان ارباب زور و زر چون يخی آب و نابود میشوند . بنایرهايی بخشی انسان بر ايمان به حقانيت و مظلوميت پاورقی : 8 - سوره حج ، آيه 72 : ای مردم به اين مثل گوش دهيد : آن كسانی كهشما به درگاهشان پناه میبريد نه قدرت خلق يك مگس دارند و نه در برابرمگسی تاب مقاومت . هم آنها كه ستايش میكنيد و میطلبيد و هم شما كهدلبسته و اسير آنانيد ضعيف و بيچارهايد . 9 - در راه پروردگار ، آنچنانكه حق جهاد است ، مجاهده و تلاش كنيد .او شما را برگزيده و رنج شما را طالب نيست . اين جهاد و تلاش در خدا وبرای خدا آئين پدر شما ابراهيم است كه از پيش اين مليت را پايه گزاریكرده و شما را " ملت اسلام " خواند . در اين راه محمد ( ص ) نمونهایاعلی برای شما است و شما هم نمونه ای عالی برای خيل انسانيت باشيد .پس مدام با حفظ صلات رابطه خود را با مدبر بی همتای اين عالم برقرار وبا زكات پيوسته وجود هستی خود را تزكيه كنيد و اميد و دل به خدا ببنديدكه او دوست و سرپرست شما است و چه نيكو سرپرستی و چه خوب ياوری . |