« يرزقون ، يرون مقامی و يسمعون كلامی و يردون سلامی » . يعنی : خدايا من احترام صاحب اين محل را پس از وفات همان میدانم كهدر زمان حيات داشت . من میدانم كه پيامبر تو و جانشينانی كه تو برگزيدیهمه در پيشگاه تو زنده و مرزوقند ، مرا در جايگاهم میبينند ، سخنم رامیشنوند ، سلامم را پاسخ می گويند . در آخر همين زيارت چنين میخوانيم : « اللهم انك قلت : و لو انهم اذ ظلموا انفسهم جاؤوك فاستغفرواالله و استغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحيما ». و انی اتيتكمستغفرا تائبا من ذنوبی و انی اتوجه بك الی الله ربی و ربك ليغفر لیذنوبی » يعنی خدايا تو در كلام مجيدت به پيامبر گفتی : اگر آنان آنگاه كه بهخود ستم میكنند نزد تو بيايند و از خداوند طلب آمرزش كنند و پيامبر نيزبرای آنها طلب آمرزش كند ، خداوند را توبه پذير و مهربان خواهند يافت. سپس خطاب به رسول اكرم میگوييم : ای پيامبر عزيز ! من آمدهام نزد تودر حالی كه از خداوند آمرزش میطلبم و در حالی كه از گناه گذشتهامپشيمانم ، من به وسيله تو كه بنده صالح خدا هستی و میتوانی برای من دعا واستغفار كنی به سوی خدا كه هم پروردگار من است و هم پروردگار تو روآوردهام تا ( در اثر استغفار من و استغفار تو ) گناهان مرا بيامرزد .توسل و توجه به اوليای خدا چون به اين صورت و به اين شكل است شركنيست ، بلكه عين عبادت خداوند است . اما مسئله كعبه و قبله كه آقای موبد اردشير آذر گشسب طرح كردهاند ،قبلا درباره اش بحث شد و معلوم شد قياس گرفتن تقديس آتش با رو بهكعبه ايستادن در حين نماز و عبادت خدا قياس مع الفارق است . آقای موبد اردشير میگويد : " چون آتش اين همه فوائد برای انسان داشته و دارد پس انسان حق |