و هفتهای يك بار به كليسا برويم صحيح است و اگر هم طبق آئين حضرت خاتمالانبياء عمل كنيم و هر روزی پنج بار نماز بگزاريم درست است . اينانمیگويند مهم اين است كه انسان به خدا ايمان داشته باشد و طبق يكی ازبرنامههای خدايی عمل كند . جرج جرداق صاحب كتاب " الامام علی ( ع " و جبران خليل جبران نويسندهمعروف مسيحی لبنانی و افرادی مانند آنان دارای چنين ايدهای میباشند ( 1) . اين دو نفر نسبت به حضرت رسول اكرم و حضرت امير - و مخصوصا حضرتامير - مانند يك مؤمن معتقد به آنها سخن میگويند . بعضی میپرسند چگونه اين افراد با وجود اعتقاد به اميرالمؤمنين (عليهالسلام ) و پيغمبر اكرم ( ص ) باز هم مسيحی هستند ؟ اينها اگر راستگوبودند ، مسلمان شده بودند ، چون مسلمان نشدهاند پس معلوم میشود زير كاسه، نيم كاسهای است ، نيرنگ میزنند ، پس اينها در اظهار علاقه و عقيده بهپيغمبر و علی صداقت ندارند . پاسخ اين است كه اينان در اظهار علاقه و عقيدهشان به پيغمبر واميرالمؤمنين بی صداقت نيستند اما طرز تفكر خاصی در التزام به ادياندارند . پاورقی : . 1 منطق جرج جرداق درباره رسول اكرم ( صلی الله عليه و آله و سلم )حاكی از اين است كه به نبوت و نزول وحی بر آن حضرت ايمان داشته است ودرباره علی ( عليه السلام ) نيز صد در صد معتقد است كه مردی الهی بوده واو را در رديف حضرت مسيح میشمارد ولی در عين حال از كيش مسيحيت دستنكشيده . جبران خليل جبران درباره علی ( عليهالسلام ) میگويد : و فی عقيدتی ان علی بن ابیطالب اول عربی جاور الروح الكلية و سامرها ." به عقيده من علی بن ابیطالب اولين عربی است كه با روح كلی جهانتماس پيدا كرده و با او سخن گفته است " . وی به حضرت امير حتی از حضرت رسول هم بيشتر اظهار علاقه میكند . ویدرباره علی عليهالسلام جملات برجسته و عجيبی دارد . اين جمله از اوست كهمیگويد : مات و الصلوش بين شفتيه . " علی مرد در حالی كه نماز بين دو لبش بود " . هم او درباره آن حضرت میگويد : " علی ( ع ) پيش از زمان خودش بود و من از اين رمز آگاه نيستم كهچرا روزگار گاهی افرادی را در زمان پيش از زمان خودشان بوجود میآورد ". اتفاقا اين مطلب ، مضمون جملهای از خود آن حضرت میباشد . در خطبه 149میفرمايد : " غدا ترون ايامی ، و يكشف لكم عن سرائری ، و تعرفوننی بعد خلومكانی و قيام غيری مقامی » " . |