بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب توحید, استاد شهید آیت الله مطهرى   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     nav -
     start -
     10 - توحيد - صفحه : 10
     100 - توحيد - صفحه : 100
     101 - توحيد - صفحه : 101
     102 - توحيد - صفحه : 102
     103 - توحيد - صفحه : 103
     104 - توحيد - صفحه : 104
     105 - توحيد - صفحه : 105
     106 - توحيد - صفحه : 106
     107 - توحيد - صفحه : 107
     108 - توحيد - صفحه : 108
     109 - توحيد - صفحه : 109
     11 - توحيد - صفحه : 11
     110 - توحيد - صفحه : 110
     111 - توحيد - صفحه : 111
     112 - توحيد - صفحه : 112
     113 - توحيد - صفحه : 113
     114 - توحيد - صفحه : 114
     115 - توحيد - صفحه : 115
     116 - توحيد - صفحه : 116
     117 - توحيد - صفحه : 117
     118 - توحيد - صفحه : 118
     119 - توحيد - صفحه : 119
     12 - توحيد - صفحه : 12
     120 - توحيد - صفحه : 120
     121 - توحيد - صفحه : 121
     122 - توحيد - صفحه : 122
     123 - توحيد - صفحه : 123
     124 - توحيد - صفحه : 124
     125 - توحيد - صفحه : 125
     126 - توحيد - صفحه : 126
     127 - توحيد - صفحه : 127
     128 - توحيد - صفحه : 128
     129 - توحيد - صفحه : 129
     13 - توحيد - صفحه : 13
     130 - توحيد - صفحه : 130
     131 - توحيد - صفحه : 131
     132 - توحيد - صفحه : 132
     133 - توحيد - صفحه : 133
     134 - توحيد - صفحه : 134
     135 - توحيد - صفحه : 135
     136 - توحيد - صفحه : 136
     137 - توحيد - صفحه : 137
     138 - توحيد - صفحه : 138
     139 - توحيد - صفحه : 139
     14 - توحيد - صفحه : 14
     140 - توحيد - صفحه : 140
     141 - توحيد - صفحه : 141
     142 - توحيد - صفحه : 142
     143 - توحيد - صفحه : 143
     144 - توحيد - صفحه : 144
     145 - توحيد - صفحه : 145
     146 - توحيد - صفحه : 146
     147 - توحيد - صفحه : 147
     148 - توحيد - صفحه : 148
     149 - توحيد - صفحه : 149
     15 - توحيد - صفحه : 15
     150 - توحيد - صفحه : 150
     151 - توحيد - صفحه : 151
     152 - توحيد - صفحه : 152
     153 - توحيد - صفحه : 153
     154 - توحيد - صفحه : 154
     155 - توحيد - صفحه : 155
     156 - توحيد - صفحه : 156
     157 - توحيد - صفحه : 157
     158 - توحيد - صفحه : 158
     159 - توحيد - صفحه : 159
     16 - توحيد - صفحه : 16
     160 - توحيد - صفحه : 160
     161 - توحيد - صفحه : 161
     162 - توحيد - صفحه : 162
     163 - توحيد - صفحه : 163
     164 - توحيد - صفحه : 164
     165 - توحيد - صفحه : 165
     166 - توحيد - صفحه : 166
     167 - توحيد - صفحه : 167
     168 - توحيد - صفحه : 168
     169 - توحيد - صفحه : 169
     17 - توحيد - صفحه : 17
     170 - توحيد - صفحه : 170
     171 - توحيد - صفحه : 171
     172 - توحيد - صفحه : 172
     173 - توحيد - صفحه : 173
     174 - توحيد - صفحه : 174
     175 - توحيد - صفحه : 175
     176 - توحيد - صفحه : 176
     177 - توحيد - صفحه : 177
     178 - توحيد - صفحه : 178
     179 - توحيد - صفحه : 179
     18 - توحيد - صفحه : 18
     180 - توحيد - صفحه : 180
     181 - توحيد - صفحه : 181
     182 - توحيد - صفحه : 182
     183 - توحيد - صفحه : 183
     184 - توحيد - صفحه : 184
     185 - توحيد - صفحه : 185
     186 - توحيد - صفحه : 186
     187 - توحيد - صفحه : 187
     188 - توحيد - صفحه : 188
     189 - توحيد - صفحه : 189
     19 - توحيد - صفحه : 19
     190 - توحيد - صفحه : 190
     191 - توحيد - صفحه : 191
     192 - توحيد - صفحه : 192
     193 - توحيد - صفحه : 193
     194 - توحيد - صفحه : 194
     195 - توحيد - صفحه : 195
     196 - توحيد - صفحه : 196
     197 - توحيد - صفحه : 197
     198 - توحيد - صفحه : 198
     199 - توحيد - صفحه : 199
     20 - توحيد - صفحه : 20
     200 - توحيد - صفحه : 200
     201 - توحيد - صفحه : 201
     202 - توحيد - صفحه : 202
     203 - توحيد - صفحه : 203
     204 - توحيد - صفحه : 204
     205 - توحيد - صفحه : 205
     206 - توحيد - صفحه : 206
     207 - توحيد - صفحه : 207
     208 - توحيد - صفحه : 208
     209 - توحيد - صفحه : 209
     21 - توحيد - صفحه : 21
     210 - توحيد - صفحه : 210
     211 - توحيد - صفحه : 211
     212 - توحيد - صفحه : 212
     213 - توحيد - صفحه : 213
     214 - توحيد - صفحه : 214
     215 - توحيد - صفحه : 215
     216 - توحيد - صفحه : 216
     217 - توحيد - صفحه : 217
     218 - توحيد - صفحه : 218
     219 - توحيد - صفحه : 219
     22 - توحيد - صفحه : 22
     220 - توحيد - صفحه : 220
     221 - توحيد - صفحه : 221
     222 - توحيد - صفحه : 222
     223 - توحيد - صفحه : 223
     224 - توحيد - صفحه : 224
     225 - توحيد - صفحه : 225
     226 - توحيد - صفحه : 226
     227 - توحيد - صفحه : 227
     228 - توحيد - صفحه : 228
     229 - توحيد - صفحه : 229
     23 - توحيد - صفحه : 23
     230 - توحيد - صفحه : 230
     231 - توحيد - صفحه : 231
     232 - توحيد - صفحه : 232
     233 - توحيد - صفحه : 233
     234 - توحيد - صفحه : 234
     235 - توحيد - صفحه : 235
     236 - توحيد - صفحه : 236
     237 - توحيد - صفحه : 237
     238 - توحيد - صفحه : 238
     239 - توحيد - صفحه : 239
     24 - توحيد - صفحه : 24
     240 - توحيد - صفحه : 240
     241 - توحيد - صفحه : 241
     242 - توحيد - صفحه : 242
     243 - توحيد - صفحه : 243
     244 - توحيد - صفحه : 244
     245 - توحيد - صفحه : 245
     246 - توحيد - صفحه : 246
     247 - توحيد - صفحه : 247
     248 - توحيد - صفحه : 248
     249 - توحيد - صفحه : 249
     25 - توحيد - صفحه : 25
     250 - توحيد - صفحه : 250
     251 - توحيد - صفحه : 251
     252 - توحيد - صفحه : 252
     253 - توحيد - صفحه : 253
     254 - توحيد - صفحه : 254
     255 - توحيد - صفحه : 255
     256 - توحيد - صفحه : 256
     257 - توحيد - صفحه : 257
     258 - توحيد - صفحه : 258
     259 - توحيد - صفحه : 259
     26 - توحيد - صفحه : 26
     260 - توحيد - صفحه : 260
     261 - توحيد - صفحه : 261
     262 - توحيد - صفحه : 262
     263 - توحيد - صفحه : 263
     264 - توحيد - صفحه : 264
     265 - توحيد - صفحه : 265
     266 - توحيد - صفحه : 266
     267 - توحيد - صفحه : 267
     268 - توحيد - صفحه : 268
     269 - توحيد - صفحه : 269
     27 - توحيد - صفحه : 27
     270 - توحيد - صفحه : 270
     271 - توحيد - صفحه : 271
     272 - توحيد - صفحه : 272
     273 - توحيد - صفحه : 273
     274 - توحيد - صفحه : 274
     275 - توحيد - صفحه : 275
     276 - توحيد - صفحه : 276
     277 - توحيد - صفحه : 277
     278 - توحيد - صفحه : 278
     279 - توحيد - صفحه : 279
     28 - توحيد - صفحه : 28
     280 - توحيد - صفحه : 280
     281 - توحيد - صفحه : 281
     282 - توحيد - صفحه : 282
     283 - توحيد - صفحه : 283
     284 - توحيد - صفحه : 284
     285 - توحيد - صفحه : 285
     286 - توحيد - صفحه : 286
     287 - توحيد - صفحه : 287
     288 - توحيد - صفحه : 288
     289 - توحيد - صفحه : 289
     29 - توحيد - صفحه : 29
     290 - توحيد - صفحه : 290
     291 - توحيد - صفحه : 291
     292 - توحيد - صفحه : 292
     293 - توحيد - صفحه : 293
     294 - توحيد - صفحه : 294
     295 - توحيد - صفحه : 295
     296 - توحيد - صفحه : 296
     297 - توحيد - صفحه : 297
     298 - توحيد - صفحه : 298
     299 - توحيد - صفحه : 299
     30 - توحيد - صفحه : 30
     300 - توحيد - صفحه : 300
     301 - توحيد - صفحه : 301
     302 - توحيد - صفحه : 302
     303 - توحيد - صفحه : 303
     304 - توحيد - صفحه : 304
     305 - توحيد - صفحه : 305
     306 - توحيد - صفحه : 306
     307 - توحيد - صفحه : 307
     308 - توحيد - صفحه : 308
     309 - توحيد - صفحه : 309
     31 - توحيد - صفحه : 31
     310 - توحيد - صفحه : 310
     311 - توحيد - صفحه : 311
     312 - توحيد - صفحه : 312
     313 - توحيد - صفحه : 313
     314 - توحيد - صفحه : 314
     315 - توحيد - صفحه : 315
     316 - توحيد - صفحه : 316
     317 - توحيد - صفحه : 317
     318 - توحيد - صفحه : 318
     319 - توحيد - صفحه : 319
     32 - توحيد - صفحه : 32
     320 - توحيد - صفحه : 320
     321 - توحيد - صفحه : 321
     322 - توحيد - صفحه : 322
     323 - توحيد - صفحه : 323
     324 - توحيد - صفحه : 324
     325 - توحيد - صفحه : 325
     326 - توحيد - صفحه : 326
     327 - توحيد - صفحه : 327
     328 - توحيد - صفحه : 328
     329 - توحيد - صفحه : 329
     33 - توحيد - صفحه : 33
     330 - توحيد - صفحه : 330
     331 - توحيد - صفحه : 331
     332 - توحيد - صفحه : 332
     333 - توحيد - صفحه : 333
     334 - توحيد - صفحه : 334
     335 - توحيد - صفحه : 335
     336 - توحيد - صفحه : 336
     337 - توحيد - صفحه : 337
     338 - توحيد - صفحه : 338
     339 - توحيد - صفحه : 339
     34 - توحيد - صفحه : 34
     340 - توحيد - صفحه : 340
     341 - توحيد - صفحه : 341
     342 - توحيد - صفحه : 342
     343 - توحيد - صفحه : 343
     344 - توحيد - صفحه : 344
     345 - توحيد - صفحه : 345
     346 - توحيد - صفحه : 346
     35 - توحيد - صفحه : 35
     36 - توحيد - صفحه : 36
     37 - توحيد - صفحه : 37
     38 - توحيد - صفحه : 38
     39 - توحيد - صفحه : 39
     40 - توحيد - صفحه : 40
     41 - توحيد - صفحه : 41
     42 - توحيد - صفحه : 42
     43 - توحيد - صفحه : 43
     44 - توحيد - صفحه : 44
     45 - توحيد - صفحه : 45
     46 - توحيد - صفحه : 46
     47 - توحيد - صفحه : 47
     48 - توحيد - صفحه : 48
     49 - توحيد - صفحه : 49
     50 - توحيد - صفحه : 50
     51 - توحيد - صفحه : 51
     52 - توحيد - صفحه : 52
     53 - توحيد - صفحه : 53
     54 - توحيد - صفحه : 54
     55 - توحيد - صفحه : 55
     56 - توحيد - صفحه : 56
     57 - توحيد - صفحه : 57
     58 - توحيد - صفحه : 58
     59 - توحيد - صفحه : 59
     60 - توحيد - صفحه : 60
     61 - توحيد - صفحه : 61
     62 - توحيد - صفحه : 62
     63 - توحيد - صفحه : 63
     64 - توحيد - صفحه : 64
     65 - توحيد - صفحه : 65
     66 - توحيد - صفحه : 66
     67 - توحيد - صفحه : 67
     68 - توحيد - صفحه : 68
     69 - توحيد - صفحه : 69
     70 - توحيد - صفحه : 70
     71 - توحيد - صفحه : 71
     72 - توحيد - صفحه : 72
     73 - توحيد - صفحه : 73
     74 - توحيد - صفحه : 74
     75 - توحيد - صفحه : 75
     76 - توحيد - صفحه : 76
     77 - توحيد - صفحه : 77
     78 - توحيد - صفحه : 78
     79 - توحيد - صفحه : 79
     80 - توحيد - صفحه : 80
     81 - توحيد - صفحه : 81
     82 - توحيد - صفحه : 82
     83 - توحيد - صفحه : 83
     84 - توحيد - صفحه : 84
     85 - توحيد - صفحه : 85
     86 - توحيد - صفحه : 86
     87 - توحيد - صفحه : 87
     88 - توحيد - صفحه : 88
     89 - توحيد - صفحه : 89
     9 - توحيد - صفحه : 9
     90 - توحيد - صفحه : 90
     91 - توحيد - صفحه : 91
     92 - توحيد - صفحه : 92
     93 - توحيد - صفحه : 93
     94 - توحيد - صفحه : 94
     95 - توحيد - صفحه : 95
     96 - توحيد - صفحه : 96
     97 - توحيد - صفحه : 97
     98 - توحيد - صفحه : 98
     99 - توحيد - صفحه : 99
     bookinfo - شناسنامه کتاب :توحيد
     toc - فهرست مطالب کتاب: توحيد
 

 

 
 
می‏آيد ، هنوز كشف نشده . مثلا آمده‏اند با عبور دادن اشعه تصفيه نشده‏
ايكس بر روی جنين موش ديده‏اند در آن ، صفات خارق‏العاده‏ای مثل تحليل‏
رفتن چشم با يك چشم شدن يا كور شدن به وجود آمده ، ولی رابطه ايندو را
كشف نكرده‏اند . پس حالا كه فهميديم تكامل موجودات جاندار با نظريه‏
داروين و لامارك ( يعنی با انتخاب طبيعی و انتقال صفات ارثی ) ميسر نشد
، ملاحظه می‏كنيم كه فقط " جهش " وقوع تبدل انواع يا تكامل جانوران را
امكان پذير می‏كند و فقط امكان دارد به وسيله جهش اين عمل صورت گرفته‏
باشد . اما در اينجا بد نيست يك مقايسه‏ای بكنيم : لامارك عقيده‏
داشت‏موش كور برای اين كور است كه اول چشم داشته ، مدتی در غار به سر
برده و احتياج نداشته چشمش را به كار ببرد ، بعد تدريجا كور شده است .
داروين می‏گفت نه ، موش كوری كه الان ما می‏بينيم كور است ، از گروه‏
كورها بوده منتها موشهای كوری كه در بيرون و در روشنايی بوده‏اند ، به‏
علت نقص اين عضو و عدم توانايی در مقابل تنازع بقا و رقابت با رقيبان‏
از بين رفته‏اند ، آن كورهايشان كه آنجا بوده‏اند و با كورهای ديگر زندگی‏
می‏كرده‏اند ، احتياج نداشته‏اند چشمشان را به كار ببرند ، لذا باقی‏
مانده‏اند و انتخاب طبيعی موجب اين شده كه ما می‏بينيم موش كور در غار و
تاريكی به سر می‏برد . موتاسيون می‏گويد نه ، كور شدن يك موتاسيون و يك‏
جهش است كه برای يك عده از موشها يا جانوران ديگر دست داده است ؟ آن‏
موشهايی كه در تاريكی به سر برده‏اند ، اين صفت به حالشان مضر نبوده ،
باقی مانده‏اند و آن صفت برای موشهايی كه در روشنايی زندگی می‏كرده‏اند و
اين موتاسيون برايشان ايجاد شده ، مفيد نبوده و آنها را از بين برده است‏
. موتاسيون تقريبا به انتخابی مانند انتخاب طبيعی ولی به نام انتخاب‏
حذفی عقيده دارد . يا مثلا لامارك می‏گفت پرده بين انگشتان پای پرندگان‏
شناور بر اثر استعمال و شناوری تدريجا ايجاد و تقويت شده است . داروين‏
می‏گفت نه ، بين جانورانی كه اين پرده را داشته‏اند ، آنهايی كه در آب‏
شناوری می‏كرده‏اند ، از اين خصيصه استفاده بيشتری كرده و باقی مانده‏اند .
بقيه از بين رفته‏اند . موتاسيون هم تقريبا شبيه به اين می‏گويد ، كه بدون‏
علت معلوم و بدون هدف خاصی يكدفعه برای عده‏ای پرنده پرده ايجاد شد ،
آنهايی كه در خشكی راه می‏رفتند ، با آن پرده نمی‏توانستند راه بروند و
پرده برای راه رفتن آنها مضر بود ، در نتيجه از بين رفتند و آنهايی كه در
آب زندگی می‏كردند ، اين پرده مفيد به حالشان شد و باقی ماندند . اما يك‏
هماهنگی عجيب و شگفت‏انگيزی بين موجودات و محيط خودشان ، و بين‏
موجودات و اعضای خودشان از پست‏ترين موجودات تا كاملترين‏شان وجود دارد
كه مورد اقرار و اعتراف تمام علمای طبيعی دنياست و اين مسأله را لامارك‏
اتفاقا از
 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation