" . و همين مطلب " بحث و تحصيل " در آخر فصل قبل برای رفع اين اشكالبود كه كسی ممكن است به فاعل بودن طبيعت اشكال كند كه اگر پاورقی : 1 - در اينجا و در مبحث قوه و فعل ، چنانكه يادم هست ، سه چهار برهانبيشتر ذكر نمیكند . در جاهای ديگر " اسفار " براهين ديگری هم ذكر كردهكه ما انشاء الله آنها را هم ذكر میكنيم . ايشان رسالهای به نام " رسالهالحدوث " دارد كه در مجموعه رسائل ايشان به چاپ سنگی قديم چاپ شده .در آنجا چنانكه يادم هست ، براهين حركت جوهری جمع شده است . در "شواهد الربوبيه " هم شايد بهتر از اينجا جمع شده باشد . |