در آن است . وضوئی كه اينقدر با خواست و خواهش و توجه توأم باشد ،يكجور قبول میشود و وضوئی كه ما میگيريم جور ديگر . پس نماز را نبايداستخفاف كرد ، نبايد سبك شمرد ، نبايد انسان كوشش بكند كه در نماز فقطبه واجباتش قناعت بكند و بگويد خوب ، برويم ببينيم فتوای مرجع تقليدچيست ؟ آيا میگويد سه تا سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و اللهاكبر بايد گفت يا يكی هم كافی است ؟ خوب مجتهد بايد فتوايش را بگويد. مجتهد میگويد يكی هم كافی است ، احتياط مستحبی اين است كه سه تا گفتهشود . ديگر ما نبايد بگوئيم حالا كه گفتهاند يكی كافی است ما هم يكیبيشتر نمیخوانيم . اين فراز از نماز است . ما بايد طوری باشيم كه وقتیهم كه مجتهد بما میگويد يكی واجب است و دو تای ديگر مستحب ، بگوئيم مامغتنم میشماريم و آن دو تای ديگر را هم میگوئيم . روزه را هم نبايد استخفاف كرد ، سبك شمرد . بعضی روزه را به شكلیمیگيرند ( حالا اين شوخی است كه من میكنم ) كه العياذ بالله اگر من بجایخدا بودم اصلا روزه اينها را قبول نمیكردم . من افرادی را سراغ دارم كهاينها در ماه رمضان شب تا صبح را نمیخوابند ، اما نه برای اينكه عبادتكنند ، بلكه برای اينكه مدت خوابشان پر نشود . تا صبح هی چای میخورند وسيگار میكشند . اول طلوع صبح كه شد نمازشان را میخوانند ومیخوابند ، چنانبيدار میشوند كه نماز ظهر و عصر با عجله بخوانند و بعد بنشينند سر سفرهافطار . آخر اين چه روزهای شد ؟ ! آدم شب تا صبح را نخوابد برای اينكهدر حال روزه حتما خواب باشد و رنج روزه را احساس نكند . آيا ايناستخفاف |