بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب شرح نهج البلاغه جلد 3, علامه محمدتقی جعفری   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     fehrest -
     index - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     kh0001 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0002 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0003 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0004 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0005 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0006 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0007 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0008 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0009 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0010 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0011 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0012 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0013 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0014 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0015 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0016 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0017 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0018 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0019 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0020 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0021 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0022 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0023 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0024 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0025 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0026 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0027 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0028 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0029 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0030 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0031 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0032 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0033 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0034 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0035 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0036 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0037 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0038 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0039 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0040 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0041 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0042 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0043 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0044 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0045 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0046 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0047 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0048 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0049 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0050 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0051 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0052 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0053 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0054 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0055 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0056 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0057 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0058 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0059 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0060 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0061 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0062 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0063 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0064 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0065 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0066 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0067 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0068 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0069 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0070 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0071 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0072 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0073 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0074 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0075 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0076 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0077 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0078 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0079 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0080 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0081 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0082 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0083 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0084 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0085 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0086 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0087 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0088 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0089 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0090 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0091 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0092 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0093 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0094 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0095 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0096 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0097 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0098 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0099 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0100 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0101 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0102 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0103 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0104 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0105 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0106 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0107 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0108 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0109 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0110 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0111 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0112 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0113 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0114 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0115 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0116 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0117 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0118 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0119 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0120 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0121 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0122 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0123 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0124 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0125 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0126 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0127 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0128 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0129 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0130 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0131 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0132 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0133 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0134 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0135 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0136 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0137 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0138 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0139 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0140 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0141 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0142 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0143 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0144 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0145 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0146 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0147 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0148 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0149 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0150 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0151 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0152 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0153 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0154 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0155 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0156 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0157 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0158 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0159 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0160 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0161 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0162 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0163 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0164 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0165 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0166 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0167 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0168 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0169 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0170 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0171 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0172 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0173 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0174 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0175 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0176 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0177 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0178 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0179 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0180 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0181 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0182 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
     KH0183 - شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]
 

 

 
 

شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]

ج 3
خطبه چهارم
4 و من خطبة له عليه السلام
ترجمه خطبه چهارم
تفسير عمومى خطبه چهارم
عوامل گرديدن تكاملى را خنثى نكنيم
ديگر هيچ صدائى انسان ساز براى شنيده شدن طنين نمى‏اندازد
داستان ناكثين ( پيمان شكنان )
تحليل داستان پيمان‏شكنان
1 بحثى در ماهيت بيعت و لزوم آن براى رشد و اعتلاى انسانى
2 آزادى اساسى‏ترين عنصر پيمان مقدس
3 جوامع امروزى دليلى براى لزوم بيعت ( پيمان مقدس ) نمى‏بينند
4 تعهد شكنى عبارت ديگرى از خودكشى
5 بازيگرى‏هاى ماكياولى معاويه در پيمان شكنى طلحه و زبير
6 آگاهى پيشين على بن ابيطالب ( ع ) از قرار گرفتن پيمان شكنان در معرض فريب خوردن
7 تبديل دادخواهى دروغين را به حكومت خواهى ، نوعى از سياست تلقى كرده‏اند
8 اعتراف پيمان شكنان
9 شريك ساختن مردم ناشايست در مديريت اجتماع ، خيانت در امانتى است كه خدا و مردم به من سپرده‏اند
10 پيمان شكنان به عمره مى‏روند تا انصراف خود را از رهبر الهى با عبادت خدا بپوشانند
11 پيمان شكنان سوگند مى‏خورند كه پيمان خود را نخواهند شكست
12 پيمان شكنان از پديده پيمان الهى كه مقدس‏ترين پديده‏ها است سوء استفاده مى‏كنند
13 پيمان شكنان از عدالت رهبر الهى هم سوء استفاده مى‏كنند
ما اين عدالت را نمى‏خواهيم زيرا نيازى به آن نداريم
پيمان و پيمان شكنى از ديدگاه قرآن
چگونه دين پرده تاريكى روى واقعيت مى‏كشد
من نگهبان حقيقتم
واقعيات و رويدادهايى كه با قيافه خاموش گوياترين زبان را دارند
مسير من از حقيقت و رو به حقيقت است ، از من جدا نشويد
نظرى كلى درباره پديده‏ها و فعاليت‏هاى روانى على بن ابيطالب عليه السلام
رابطه حيات با پديده‏ها و فعاليتهاى آن
حيات در منطقه ارزش‏ها
بيم و هراس من درباره انسان‏ها است
شناخت حق و باطل و تفكيك راه آن دو از يكديگر
حق و باطل از ديدگاه قرآن
1 خداوند حق و حق خداوند است :
2 واقعيت‏هاى هستى حق‏اند :
3 دين حق است :
4 حق شايسته است :
5 قرآن و ديگر كتاب‏هاى آسمانى حق است :
6 حق و حقيقت از خدا است :
7 قانون حق است :
8 حق ثابت ، و باطل در گذر است :
بحثى در ثبات حق و زوال باطل
احساس بى‏نيازى در حال اطمينان به داشتن عامل مرتفع كننده احتياج
خطبه پنجم
5 و من خطبة له عليه السلام
النهي عن الفتنة
خلقه و علمه
ترجمه خطبه پنجم
تفسير عمومى خطبه پنجم
نقش فتنه‏ها و آشوب‏ها در حيات آرمان انسانى در سرتاسر تاريخ
1 تفسير موقعيت فتنه‏انگيز
مسئله يكم تعريف موقعيت فتنه‏انگيز
هر فتنه و آشوبى دو جنبه دارد
1 جنبه منفى
2 جنبه مثبت
مسئله دوم عوامل بروز فتنه‏ها
2 انسان‏هايى كه با موقعيت فتنه‏انگيز در ارتباطند
مسئله يكم گروه روشنفكران
مسئله دوم گروه پاكدلان پاك انديش
مسئله سوم گروه سودجويان
مسئله چهارم گروه بدبينان
مسئله پنجم گروه خوش بينان
مسئله ششم محققان حرفه‏اى
مسئله هفتم محققان آگاه و متعهد
فتنه‏اى كه در دوران زمامدارى امير المؤمنين بوجود آمده بود
فتنه از ديدگاه قرآن
1 فتنه عامل تحركى براى آزمايش
2 فتنه‏اى كه خود انسان به وجود مى‏آورد و آن را وسيله فريب دادن خود مى‏سازد .
3 وقيح‏ترين جنبه‏هاى فتنه
4 اگر محاسبه دقيق در كار نباشد ، فتنه‏ها خوب و بد را به آتش خواهند كشيد .
عوامل دو پديده متضاد اتحاد و خصومت‏ها
به بيان دردها نپردازيد ، درمان دردها را بگوئيد
انسان و افتخار و مباهات‏هاى او
حركت براى پرواز بى بال و پر نتيجه‏اى جز سقوط ندارد
قدرت شرط اساسى تكليف است
مسئله يكم وسيله تشخيص قدرت
عدم محاسبه آرمانى درباره بهره بردارى از قدرت‏ها هدر رفتن و نابودى اين سرمايه‏هاى الهى را به دنبال دارد
با ارزش‏ترين و پايدارترين و پيروزترين قدرت‏ها كه امير المؤمنين ( ع ) مى‏خواهد ، كدام است ؟
عالى‏ترين تشبيه درباره رياست
ساده لوحان نتايج را پيش از سپرى كردن مقدمات مى‏خواهند
چه كنم در برابر اين كوته بينان ، بگويم يا ساكت شوم ؟
حيات فوق زندگى و مرگ
مرگ از ديدگاه على بن ابيطالب ( ع ) شربت گوارايى است براى حيات حقيقى
بر لبش قفل است و در دل رازها
خطبه ششم
6 و من كلام له عليه السلام لما أشير عليه بألا يتبع طلحة و الزبير و لا يرصد لهما القتال
ترجمه خطبه ششم
تفسير عمومى خطبه ششم
شگفتا عوامل هشدارى‏هاى آگاهى‏افزا ، وسيله‏هائى براى تخدير
تا ميان حق و باطل تناقض آشتى ناپذير وجود دارد ، پيكار حق طلبان و باطل گرايان اجتناب ناپذير خواهد بود
دليل تكرار و تأكيد امير المؤمنين ( ع ) درباره حق خود
خطبه هفتم
و من خطبة له عليه السلام يذم فيها اتباع الشيطان
ترجمه خطبه هفتم
تفسير عمومى خطبه هفتم
نخست دست بردگى بسوى شيطان دراز كردند ، سپس شيطان بردگى آنان را پذيرفت
سينه‏هايى كه مبدل به قفسه شيطان مى‏گردد
ديروز انسان‏هائى بودند و امروز شياطين گشته‏اند
خطبه هشتم
و من كلام له عليه السلام يعني به الزبير
ترجمه خطبه هشتم
تفسير عمومى خطبه هشتم
آيا زبير در مسئله پيمان زمامدارى ظاهر سازى كرده بود ؟
انكار پس از اقرار پذيرفته نمى‏شود
خطبه نهم
و من كلام له عليه السلام في صفته و صفة خصومه
ترجمه خطبه نهم سخنى از على ( ع ) در صفت خود و صفت دشمنانش
تفسير عمومى خطبه نهم
كسى كه قدرت عمل دارد ، نيازى به هياهو و خروشيدن ندارد
سهم تحرك احساسات در تحولات اساسى
خطبه دهم
و من خطبة له عليه السلام يريد الشيطان أو يكني به عن قوم
ترجمه خطبه دهم
تفسير عمومى خطبه دهم
در برابر حزب شيطان كه براى فريب دادن اولاد آدم بسيج شده است ، بى تفاوت نباشيد
اينست معناى بينايى كه آدمى خود را نفريبد و فريب ديگران را نخورد
آنان موقعيتى را كه من به وجود خواهم آورد ، قدرت بر هم زدن آنرا نخواهند داشت
خطبه يازدهم
و من كلام له عليه السلام لابنه محمد بن الحنفية لما أعطاه الراية يوم الجمل
ترجمه خطبه يازدهم
تفسير عمومى خطبه يازدهم
اگر كوه‏ها از جاى خود كنده شوند تو پا بر جاى باش
جمجمه‏اى كه چون گوى بى‏اختيار تسليم چوگان الهى نباشد ، دير يا زود گوى پيش پاى قوانين طبيعت گشته ، راه نابودى را پيش خواهد گرفت .
پيروزى از خدا و براى خداست و بس
خطبه دوازدهم
و من كلام له عليه السلام لما أظفره اللّه بأصحاب الجمل
ترجمه خطبه دوازدهم هنگامى كه خداوند امير المؤمنين ( ع ) را بر اصحاب جمل پيروز ساخت
تفسير عمومى خطبه دوازدهم
آنان در ميان ما نبودند ، ولى با ما بودند ( اتحاد شگفت‏انگيز انسانها )
خطبه سيزدهم
و من كلام له عليه السلام في ذم أهل البصرة بعد وقعة الجمل
ترجمه خطبه سيزدهم در سرزنش اهل بصره پس از حادثه جمل
تفسير عمومى خطبه سيزدهم
از حكومت و دمسازى با على ( ع ) فرار كردند و لشكر زن و پيرو چارپاى گشتند
تأثير محيط طبيعى در وضع روانى مردم
نتوان مرد به سختى كه در اينجا زادم
خطبه چهاردهم
14 و من كلام له عليه السلام في مثل ذلك
ترجمه خطبه چهاردهم سخنى از امير المؤمنين عليه السلام درباره بصره‏نشينان

خطبه پانزدهم
و من كلام له عليه السلام فيما رده على المسلمين من قطائع عثمان رضي اللّه عنه
ترجمه خطبه پانزدهم سخنى درباره برگرداندن املاك مسلمانان كه عثمان به اراده شخصى خود به ديگران بخشيده بود
تفسير عمومى خطبه پانزدهم
اين مالكيت‏هاى غير قانونى لغو و باطل است
عدالت و ستم
عدالت در شئون انسانى كه با اراده به وجود مى‏آيد
عدالت در جهان هستى
ميگويند : عدالت آن معشوق مطلق انسانيت است كه انسان‏ها از آن فرار ميكنند
عدالت منها نمى‏كند ، بلكه اضافه مى‏نمايد
عدالت از ديدگاه قرآن
تنها خداست كه ملاك عدالت ميان انسان‏ها است
قيام دائمى و همه جانبه براى عدالت
از ستم دور شويد و ستمگار نباشيد ، زيرا ستمگار از رحمت ربوبى خداوندى بريده است
ستم عامل سقوط تمدن‏ها و متلاشى شدن اجتماعات
خداوند عامل ظلم نيست
ستمگاران آن خود كامگانند كه جلو هر گونه اعتلاء و پيشرفت را ميگيرند
1 مترفين
آيا دين براى تخدير بينوايان بوجود آمده است ؟
2 ملاء
مبارزه جدى و داد و فرياد پيامبران براى ريشه كن كردن ظلم
خطبه شانزدهم
و من كلام له عليه السلام لما بويع في المدينة
ترجمه خطبه شانزدهم سخنى از امير المؤمنين عليه السلام ، در آن هنگام فرمود كه در مدينه با او بيعت كردند
تفسير عمومى خطبه شانزدهم
شخصيتم را در گرو سخنم مى‏گذارم
براى هشياران اندرزها و تجارب روزگاران جدى‏ترين وسايل خود سازى است
از آن تحول تكاملى كه پيامبر اسلام بوجود آورده بود ، منحرف گشته بهمان نقطه برگشته‏ايد كه مبدء حركت تكاملى شما بود
هشيار باشيد كه عوامل دگرگونى‏ها به فعاليت افتاده است و شما در مجراى آزمايش‏ها قرار گرفته‏ايد
هدف و حكمت آزمايش‏ها
من حقيقتى را پنهان نداشته‏ام ، و آنچه را كه گفته‏ام صدق محض است
سرنوشت امروز را مى‏دانستم
گنهكاران و پايان سرنوشت آنان
هر معصيتى سقوطى را بدنبال دارد
هدف‏هاى اعلاى تقوى ورزيدن از ديدگاه قرآن
اكثريت باطل و باطل گرايان و اقليت حق و حق گرايان
ورقى كه از كتاب زندگى گردانيده شد ، جز بوسيله رويدادهاى محاسبه نشده برگشت ندارد
ديدگاه يكم فلسفى محض
ديدگاه دوم عينى و محسوس
فهرست مطالب
( فهرست آيات )
( فهرست نام اشخاص )


 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation