دوباره به من گفته از سختی نترس . « فاذا فرغت فانصب »از اين كارتكه فارغ شدی باز خودت را به كار پرمشقت ديگری مشغول كن كه تو از سختی ومشقت ضرر نديدی و ضرر نخواهی ديد . « و الی ربك فارغب »اين را ، شيعهاين طور تفسير میكند كه : ما اين بار سنگين را به وسيله علی عليه السلامبرای تو سبك كرديم ، علی را برای تو كمك فرستاديم . و شيعه حق دارد اينحرف را بزند و درست هم هست ، يعنی منطق ، همين طور حكم میكند .پيغمبر اكرم در حديثی كه شيعه و سنی هر دو روايت كردهاند و متواتراست و سنی هم نمیتواند آن را انكار بكند زيرا سنيها بيشتر از شيعهروايت كردهاند ، خطاب به علی عليه السلام فرمود : « انت منی بمنزلههارون من موسی » ( 1 ) ، تو با من همان نسبت را داری كه هار ون با موسیداشت « الا انه لا نبی بعدی » ( 2 ) با اين تفاوت كه هارون پيغمبر بودولی چون بعد از م ن پيغمبری نيست ، تو بعد از من پيغمبر نيستی . يعنیهمان طور كه خدا ، تقاضای موسی بن عمران را مستجاب كرد و برايش در امرتبليغ و هدايت مردم شريك و كمك فرستاد ، علی جان ! خدا تو را برای منكمك و معاون فرستاده است . پيغمبر صلی الله عليه و آله و سلم خطاب بهعلی عليه السلام فرمود : " « انت وزيری » . . . " ، كلمه وزير ، در اصللغت به معنای كمك پاورقی : 2 و 1 - ينابيع المودهج 1 ص 56 ، ذخائر العقبی ص 63 ، صواعق المحرقهص 119 ، مروج الذهبج 2 ص 425 ، حليه الابرارج 1 ص 589 ، مسند الامامرضاج 1 ص 149 ، مناقب ابن مغازلی ص 27 تا 31 ، شرح نهج البلاغه ابن ابیالحديدج 3 ص 258 ، احتجاج طبرسیج 1 ص . 118 |