در قضيه كربلا چه قبل و چه بعد از آن ، نامههای زيادی مبادله شده است ،نامههائی كه ميان امام و اهل كوفه مبادله شده است ، نامههائی كه ميانامام و اهل بصره مبادله شده است ، نامههائی كه خود امام قبلا برای معاويهنوشته است ( از اينجا معلوم میشود كه امام خودش را برای قيامی بعد ازمعاويه آماده میكرده است ) ، نامههائی كه خود دشمنان برای يكديگرنوشتهاند ، يزيد برای ابن زياد ، ابن زياد برای يزيد ، ابن زياد برای عمرسعد ، عمر سعد برای ابن زياد ، كه متن همه اينها در تاريخ اسلام مضبوطاست . لذا قضايای كربلا ، قضايای روشنی است و سراسر آن هم افتخار آميزاست . ولی ما چهره اين حادثه تابناك تاريخی را تا اين مقدار مشوه وبزرگترين خيانتها را به امام حسين عليه السلام كردهايم كه اگر امام حسينعليه السلام در عالم ظاهر بيايد و ببيند ، خواهد گفت كه شما بكلی قيافهحادثه را تغيير دادهايد . آن امام حسينی كه شما در خيال خودتان رسمكردهايد كه من نيستم ، آن قاسم بن الحسنی كه شما در خيال خودتان رسمكردهايد كه برادرزاده من نيست آن علی اكبری كه شما در مخيله خودتاندرست كردهايد كه جوان با معرفت من نيست ، آن يارانی كه شما درستكردهايد كه آنها نيستند . ما قاسمی درست كردهايم كه آرزويش فقط دامادیبوده ، آرزوی عمويش هم دامادی او بوده ! اين را شما با قاسمی كه درتاريخ بوده است مقايسه كنيد . تواريخ معتبر اين قضيه را نقل كردهاند كه |