میكنند . و در بخش سوم ايراد و اعتراضی ندارند ، فقط در موارد خاصیسخنانی دارند كه احيانا ممكن است برضد مقررات فقهی تلقی شود .عرفا از اين سه بخش به " شريعت و طريقت و حقيقت " تعبير میكنند ومعتقدند كه همانگونه كه انسان واقعا سه بخش مجزا نيست ، يعنی بدن ونفس و عقل از يكديگر مجزا نيستند ، بلكه در عين اختلاف با يكديگر متحدندو نسبت آنها با يكديگر ، نسبت ظاهر و باطن است ، شريعت و طريقت وحقيقت نيز اينچنيناند ، يعنی يكی ظاهر است و ديگری باطن و سومی باطنباطن ، با اين تفاوت كه عرفا مراتب وجود انسان را بيش از سه مرتبه وسه مرحله میدانند ، يعنی به مراحل و مراتبی ماوراء عقل نيز معتقدند و انشاء الله بعدا توضيح خواهيم داد . |