ايضا صافی : " القمی : آيات الله هم الائمة عليهم السلام " .ظاهرا مقصود از آيات اعم است از آيات تدوينی و آيات تكوينی الهی ،اعم از شخصيتها مانند ائمه عليهم السلام يا حوادث تاريخی كه آيات تكوينیالهی میباشند . تواريخی كه مظهر و مجلای روح ايمان است نيز جزء آياتالهی میباشند . تفسير صافی ، ذيل آيه : « و اذا رأيت الذين يخوضون فی آياتنا فاعرضعنهم حتی يخوضوا فی حديث غيره ». . . ( انعام / 68 ) میگويد : العياشی: عن الباقر عليه السلام فی هذه الاية قال : « الكلام فی الله و الجدال فیالقرآن . قال : منه القصاص » ( 1 ) . ايضا " صافی " ذيل آيه فوق : " فی العلل : عن السجاد ( ع ) : « ليسلك ان تقعد مع من شئت لان الله تبارك و تعالی يقول : « و اذا رايتالذين يخوضون » . . . " ( 2 ) . خلاصه بحث در وظيفه توده : الف - بحثی اسلامی و اخلاقی درباره اينكه هر چيزی كه پاورقی : > حرام فرموده پرهيز كند ، و از آنچه برايش حلال نيست و خداوند نهیفرموده و از شنيدن آنچه خدا را به خشم میآورد دوری جويد ، و در اين موردفرموده : و بر شما اين دستور فرستاد كه . . . ] . 1 - [ فرمود : مراد ، سخن درباره ذات خدا و كشمكش در مورد قرآن است. و فرمود : و از آنجمله افسانه سرايان هستند ] . 2 - [ فرمود : اختيار با تو نيست كه با هر كس خواستی نشست و برخاستكنی ، زيرا خدای تبارك و تعالی میفرمايد : و چون ديدی كسانی را كه در (مسخره و تكذيب كردن ) آيات ما فرو میروند . . . ] . |