دستور جديد نيست ، مورد خاص و مصداق خاص است . چرا شرايط پيروزی حتمافراهم باشد ؟ صفحه 133 : مورخان مينويسند : امام حسين ( ع ) روز ترويه 8 ذی الحجة ، احرام حجبست تا مثل حجاج ديگر بعرفات برود ، ولی ناگهان احساس خطر كرد و ازرفتن بعرفات و اعمال حج منصرف شد و عمرهای بجا آورد و از احرام بيرونآمد و بسوی كوفه حركت فرمود تا بدست عمال يزيد گرفتار نشود . باوری نيست كه امام در چند ساعت تصميم بگيرد و خودش و همراهانش درظرف چند ساعت راهی مسافرت شوند . صفحات 133 و 134 : نتيجه بحث اين شد كه حديث " « اخرج فان الله قد شاء ان يراك قتيلا »" نه سند معتبری دارد و نه معنای صحيح و قابل قبولی . در معنايش از نظر جمله « ان الله قد شاء » . . . اشكالی نيست .اشكالی اگر هست در سند و ساير مضامين است . صفحه 135 : ولی آيا كشتن حسين بن علی ( ع ) چگونه ممكن است باعث ترويج دين وپيشرفت اسلام شود ؟ اين مشكلی است كه هنوز برای ما حل نشده . آيا وجودامام حسين ( ع ) مانع پيشرفت نيروهای اسلام بود كه با كشتن |