يا شخصيتی واقع شود كه سند تاريخی و اخلاقی و تربيتی و دينی يك اجتماعاست . لهذا كذب بر خدا و رسول ، اشنع اقسام كذب است و مبطل روزه است. از نظر قوانين نيز جعل و تحريف در اسناد رسمی از نظر جرمی جنايتتشخيص داده میشود نه جنحه . 30 - واقعا حادثههای اخلاقی و نهضتهای بزرگ الهی ، آيهای هستند ازآيات الهی در كتاب مقدس تكوين . مردم وظيفه دارند حداكثر رعايت را درحفظ و رعايت و صيانت آنها بنمايند ، و الا مناط مشمول اين جمله میشوند :« من فسر القرآن برائه فليتبوا مقعده من النار » ( 1 ) . ايضا : « فبما نقضهم ميثاقهم لعناهم و جعلنا قلوبهم قاسية يحرفون الكلمعن مواضعه و نسوا حظا مما ذكروا به »( 2 ) . ايضا : « فويل للذين يكتبونالكتاب بايديهم ثم يقولون هذا من عند الله ليشتروا به ثمنا قليلا فويللهم مما كتبت ايديهم و ويل لهم مما يكسبون »( 3 ) . 31 - در حادثه عاشورا هم تحريف لفظی صورت گرفته و بند و بيلها و كم وزيادهای زياد در آن صورت گرفته كه در كمتر حادثه ای اينهمه برگ و سازپيدا شده است . به قول شاعر : پاورقی : 1 - تفسير صافی ، مقدمه پنجم . [ هر كس قرآن را به رأی و نظر خويشتفسير كند جايگاه خويش را در آتش فراهم كند ] . 2 - سوره مائده ، . 13 [ چون پيمان خويش بشكستند آنان را لعنت كرديمو دلهايشان را سخت نموديم . آنان سخن را از جای خود تحريف میكنند وبهرهای را كه از آنچه بدان تذكر داده شدند نصيبشان میشد فراموش نمودند ]. 3 - سوره بقره ، آيه . 79 [ وای بر كسانی كه كتاب را با دست خودمینويسند سپس میگويند اين از نزد خداست تا بهره اندكی بخرند . پس وایبر آنان از كاری كه كردهاند و وای بر آنان از آنچه به دست میآورند ] . |