26 - حال سزوار است كه ارباب دانش و بينش ، مجالس مصائب جديدهحضرت ابی عبدالله ( ع ) را ترتيب میدادند و صدماتی كه بر آن وجودمبارك میرسد از زائر و مجاور و خادم و حامل علوم آن حضرت و متعبدين وناسكين و مأمورين و غير ايشان به انواع و اقسامش در شب و روز جمع كردهبه دست ديندار دلسوزی دهند كه در مجالس اهل تقوا و ديانت و غيرت وعصبيت بخوانند و بسوزند و بگيرند و از خداوند متعال تعجيل فرج و ظهورسلطان ناشر عدل و امان و باسط فضل و احسان و قامع كفر و نفاق و عدوان رابخواهند . 27 - اين بحث در چهار فصل بيان میشود : الف - معنی تحريف و انواع تحريفها و اينكه در حادثه عاشورا انواعی ازتحريف واقع شده است . ب - عوامل تحريف به طور عموم و عوامل تحريف به طور خصوص در حادثهعاشورا ، و به عبارت ديگر مسئولان تحريف در حوادث به طور عموم و در اينحادثه به طور خصوص . ج - تشريح تحريفهايی كه لفظا يا معنی ، شكلا يا روحا در حادثه عاشورایحسينی صورت گرفته است . د - وظيفه علماء امت در اين باب به طور عموم و در اين حادثه به طورخصوص كه : « اذا ظهرت البدع فعلی العالم ان يظهر علمه و الا فعليه لعنةالله » ( 1 ) . ايضا : « و ان لنا فی كل خلف عدولا ينفون » پاورقی : 1 - اصول كافیج 1 ص 54 با كمی اختلاف . [ هر گاه بدعتها روی داد برعالم است كه علم خويش آشكار كند ، و گرنه لعنت خدا بر اوست ] . |