میشود و فرق میگذارد ميان حديث ضعيف و موهون ، و میگويد : آنچه قابلتسامح است احاديث ضعيفه است نه موهونه . 20 - در صفحه 193 میگويد : " قصه زعفر جنی و عروسی قاسم در " روضه "كاشفی ، و دومی در " منتخب " شيخ طريحی هم هست . منتخب طريحی مشتملبر موهونهايی از قبيل زنده دفن كردن حضرت عبد العظيم در ری است " .21 - صفحه 194 : " قصه عروسی ، قبل از " روضه " كاشفی در هيچ كتابیديده نشده است . اما قصه زبيده و شهر بانو و قاسم ثانی در خاك روی واطراف آن كه در السنه عوام دائر شده ، پس آن از خيالات واهيه است . .. تمام علمای انساب متفقند كه قاسم بن الحسن عقب ندارد ( بلكه صغيربوده ) . 22 - صفحه 195 - میگويد : " مسعودی كه شيعه است و معاصر كلينی است ،در " اثبات الوصية " عدد كشتگان امام را به 1800 تن رسانده است آنهمبه عبارت : و روی « انه قتل بيده ذلك اليوم الفا و ثمانمائة » . و محمدبن ابیطالب به هزار و نهصد و پنجاه نفر رسانده است . اما در كتابی كههزار سال بعد نوشته شده ( اسرار الشهاده در بندی ) عدد مقتولين امام رابه سيصد هزار و عدد مقتولين حضرت ابوالفضل را به بيست و پنج هزار و ازسايرين نيز به بيست و پنج هزار نفر رسانده است " . ( اگر فرض كنيم امام در هر ثانيه يك نفر كشته باشد ، سيصد هزار نفرمقدار هشتاد و سه ساعت و بيست دقيقه وقت میخواهد كه باروز هفتاد و دوساعت نيز قابل اصلاح نيست ، و |