" مويد اين معنی اينست كه بعد از اين آيه بلافاصله میفرمايد :" « يا ايها الذين آمنوا اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولی الامرمنكم »" در اين آيه مردم موظف شدهاند كه امر خدا و رسول و ولاه امر رااطاعت كنند . در آيه پيش ، حقوق مردم و در اين آيه متقابلا حقوق ولاه امريادآوری شده است ، از ائمه عليهم السلام روايت رسيده است كه از اين دوآيه يكی مال ما است ( مبين حقوق ما بر شما است ) و ديگری مال شما است( مبين حقوق شما بر ما است ) . . . امام باقر فرمود اداء نماز و زكوه وروزه و حج از جمله امانات است ، از جمله امانتها اينست ، كه به ولاهامر دستور داده شده است كه صدقات و غنائم و غير آنها را از آنچه بستگیدارد به حقوق رعيت تقسيم نمايند . . " . در تفسير الميزان نيز در بحث روائی كه در ذيل اين آيه منعقد شده استاز در المنثور از علی ( ع ) چنين روايت میكند : " « حق علی الامام ان يحكم بما انزل الله و ان يودی الامانه ، فاذا فعلذلك فحق علی الناس ان يسمعوا الله و ان يطيعوا و ان يجيبوا اذا دعوا »" . بر امام لازم است كه آنچنان حكومت كند در ميان مردم كه خداوند دستورآنرا فرود |