اين سه جور تفسير : يكی آن تفسيری كه يك دشمن حسين بايد تفسير بكند .يكی تفسيری كه خود حسين تفسير كرده است كه قيام او در راه حق بود . يكیهم تفسيری كه دوستان نادانش كردند و از تفسير دشمنانش خيلی خطرناكتر وگمراه كنتر و دورتر است از روح حسين بن علی . اما قسمت دوم كه چرا ائمه دين اينهمه تأكيد كردند كه مجلس عزا بپاداريد ؟ اين هم به همين دليل كه عرض كردم ، چون امام حسين كشته نشد برایمنفعت شخصی ، امام حسين كشته نشد برای اينكه خودش را فدای گناهان امتكرده باشد ، امام حسين در راه حق كشته شد ، در راه مبارزه با باطل كشتهشد ، ائمه دين خواستند مكتب حسين در دنيا باقی بماند ، شهادت حسين بهصورت يك مكتب ، مكتب مبارزه حق با باطل برای هميشه باقی بماند ، و الاچه فايده به حال امام حسين كه ما گريه بكنيم يا نكنيم ، و چه فايده بهحال خود ما دارد كه صرفا بنشينيم يك گريهای بكنيم و بلند شويم و برويم .ائمه دين خواستند قيام امام حسين به صورت يك مكتب و به صورت يك مشعلفروزان هميشه باقی بماند . اين يك چراغی است از حق ، از حقيقت دوستی ،از حقيقت خواهی . اين يك ندائی است از حق طلبی ، از حريت ، از آزادی. اين مكتب حريت و اين مكتب آزادی و اين مكتب مبارزه با ظلم راخواستند برای هميشه باقی بماند . در زمان خود ائمه اطهار كه اين دستورصادر شد ، سبب شد كه جريانی زنده و فعال و انقلابی به وجود آيد . نامامام حسين شعار انقلاب عليه ظلم گشت . يك عده شاعر انقلابی به وجود آمد: كميت اسدی به وجود آمد ، دعبل خزاعی به وجود آمد . دعبل خزاعی میدانيدكيست ؟ |