در روايات باب توحيد وارد شده كه خداوند چون میدانست كه در آخرالزمان مردمی خواهند آمد متعمق و غور كن ، لهذا سوره قل هو الله احد وآيات اول سوره حديد را كه شامل عاليترين و دقيقترين مسائل توحيدی استنازل كرد . يعنی مردم آن زمان شايسته اين آيات نبودند . در آينده بايداشخاصی بيايند كه شايسته اين آيات باشند . اين آيات خوراك روحی آنهااست . البته چون اين آيات حد آخر را بيان كرده است اگر كسی از آنهاتجاوز بكند هلاك میشود . اين است معجزه نبوت و معجزه قرآن كه :« لا تنقضی عجائبه ، و لا تفنی غرائبه » ( 1 ) همه اينها كه گفتم برای اين بود كه وقتی كه اين مسأله را طرح میكنيم ومیگوئيم رهبری نسل جوان ، كسی نگويد ای آقا ! مگر رهبری نسل جوان بارهبری نسل كهن فرق میكند ؟ ! مگر نماز اينها با نماز آنها دو تا است كهرهبری اينها با آنها دو تا باشد ؟ ! در قديم هر طور عمل میشد حالا هم عملبشود . در قديم بابا بزرگ و ننه جون ما در يك مجلس روضه چه جوری نشستهو در همانجا خدا را شناخته و هدايت شده ، نسل جديد هم چشمش كور شودبرود همانجا بنشيند و ياد بگيرد ! نسل جوان يا انديشه جوان ؟ اين را هم بگويم : وقتی كه میگوئيم نسل جوان ، مقصود حتما طبقه جواننيست ، مقصود طبقهای است كه در اثر تحصيلات و آشنائی با تمدن جديددارای طرز تفكر مخصوصی است ، خواه پير باشد يا جوان . اكثريتپاورقی : 1 - نهجالبلاغه ، خطبهء 150 ، با تقديم و تأخير دو جمله . [ شگفتيهای آناز بين نمیرود و غرائب آن تمام نمیشود ] . |