بخواهد . همين نماز است كه به او نيرو داده است ، اگر اين نماز نبود ،آن سرباز مجاهد ، مجاهد نبود . تو او را از اشتباه بيرون بياور . مگر اسلام نمیگويد كه اين دستورها بهيكديگر وابسته است ؟ آنكه جهاد بر او واجب است ، بايد جهاد كند وماندنش برای نماز در مسجد مدينه حرام است . شرط قبول نماز جهاد است ،و شرط قبول جهاد ، نماز . آنكه شرايط يك مجاهد برايش فراهم است ، براو واجب است كه جهاد كند ، به او بگو كه اسلام میگويد نماز منهای جهادباطل است . اين نه تنها خيرالعمل نيست ، بلكه شرالعمل است و نمازنيست . نماز اسلام را به او ياد بده . آن نمازی كه آدم از جهاد فرار كندو مسجد را انتخاب كند ، نماز اسلام نيست ، نماز اسلام ، خيرالعمل است .نه اينكه بيائی " حی علی خيرالعمل " را از اذان برداری و خيال كنی اينبدآموزی دارد ، چون مسلمانان به جای جهاد ، سراغ نماز میروند ! نه ،فكرش را اصلاح كن ، اشتباه را از كله اش بيرون بياور . چرا چنين حرفیمیزنی ؟ ! اين است كه در منطق اسلام و اگر بخواهيم به تعبير امروز بگوييم ، درنظام ارزشهای اسلامی ارزش ارزشها " عبادت " است ، اما " عبادتاسلامی " ، " عبادت با شرايط " . قرآن به ما گفته است كه نماز ، آنوقت نماز است كه اثرش هويدا باشد ، اثر خود را نشان دهد . چطور نشانمیدهد ؟ " « ان الصلوش تنهی عن الفحشاء و المنكر »" ( 1 ) خصلت نمازدرست ، اين است كه انسان را از كارهای زشت باز پاورقی : . 1 سوره عنكبوت ، آيه . 45 |