را با استناد به همين آيه باطل نشان دادهاند . اسلام التذاذ و كامجوئی زن و شوهر از يكديگر را نه تنها تقبيح نكردهاست ، ثوابهائی هم برای آن قائل شده است . شايد برای يك نفر فرنگیشگفت انگيز باشد اگر بشنود اسلام مزاح و ملاعبه زن و شوهر ، آرايش كردنزن برای شوهر ، پاكيزه كردن شوهر خود را برای زن مستحب میداند . در قديمكه به پيروی از كليسا همه گونه التذاذات شهوانی را تقبيح میكردند ، اينحرفها را تخطئه كرده حتی مسخره میدانستند . اسلام التذاذات جنسی در غير محدوده ازدواج قانونی را به شدت منعفرموده است و آن خود فلسفه خاصی دارد كه بعد توضيح خواهيم داد ، ولیلذت جنسی در حدود قانون را تحسين كرده است تا جائی كه فرموده دوستداشتن زن از صفات پيغمبران است : « من اخلاق الانبياء حب النساء » (2) .در اسلام زنی كه در آرايش و زينت خود برای شوهر كوتاهی كند ، نكوهششده است كما اينكه مردانی كه در ارضاء زن خود كوتاهی میكنند نيز نكوهششدهاند . حسن بن جهم میگويد : بر حضرت موسی بن جعفر عليه السلام وارد شدم ، ديدمخضاب فرموده است . گفتم رنگ مشكی به كار بردهايد ؟ فرمود : بلی ،خضاب و آرايش در مرد موجب افزايش پاكدامنی در همسر او است . برخی اززنان به اين پاورقی : 1 - رجوع شود به وسائل جلد 1 صفحه . 279 2 - وسائل الشيعه جلد 3 صفحه . 3 |