ندادن به جواز خريد و فروش راديو ، يا به عدم وجوب پوشيدن چهره و دودست ، آيا يك مصلحت انديشی صحيح و عاقلانه است و نتيجه صحيح میدهد ياخير ؟ آيا واقعا جريان امر اينست كه طبقهای از زنان چهره و دو دست خودرا میپوشند و با گفتن اين حقيقت ، چهره و دستها و سپس تمام بدن راعريان خواهند كرد ؟ يا جريان امر برعكس است . يعنی بسياری از مردها و زنها خيال میكنند كه از نظر مذهبی اساس كاراينست كه چهره زن گشوده نباشد و وقتی كه چهره گشوده شد كار گذشته است" آب كه از سرگذشت چه يك نی و چه صد نی " و از طرف ديگر پوشيدنچهره را غير عملی و از نظر منطق غير قابل دفاع میبينند و هيچ فلسفه واستدلالی هم نمیتوانند برای آن ذكر كنند . از اينرو از سر تا پا لختمیشوند . عقيده بعضی از كارشناسان اجتماعی اينست كه علت اين افراط و بیبندوباری ، توهمهای غلطی است كه اجتماع درباره حجاب داشته است . علتاين بوده كه حقايق گفته نشده است . اگر همانطور كه اسلام خود گفته استگفته میشد كار به اينجاها كه كشيده است كشيده نمیشد . اينجا ازآنجاهاست كه بايد گفت : " از پاپ كاتوليكتر نبايد بود " ، " كاسهاز آش گرمتر صحيح نيست " . قرآن كريم در سوره حجرات میفرمايد : " « يا ايها الذين آمنوا لاتقدموا بين يدی الله و رسوله » " ( 1 ) . يعنی ای مؤمنين ! از خدا پاورقی : 1 - سوره حجرات ، آيه . 1 |