مردم آنرا مباح شمارند همچنانكه دوست دارد هر چه را نهی كرده است ناروابه شمار آورند . ممكن است نظر من اشتباه باشد . مكرر گفتهام كه در اينگونه مسائل كهمسأله فرعی است ، هر كس بايد فتوای مرجع تقليد خود را بخواهد و عمل كند. ولی از نظر آنچه به نام مصلحت انديشی عنوان میشود كه میگويند مصلحتنيست گفته شود هر چند حقيقت باشد . عقيده من برخلاف اين مصحلت انديشیاست . من مصلحت را در گفتن حقيقت میدانم . آنچه مصلحت ايجاب میكندجز اين نيست كه بايد اين خيال را از سر زنان امروز خارج كنيم كه میگويندحجاب در عصر حاضر غير عملی است ، ثابت كنيم كه حجاب اسلامی كاملا منطقیو عملی است . ثانيا كوشش كنيم كه در فعاليتهای فرهنگی ، اجتماعی ، بهداشتی ،واحدهای اختصاصی برای زنان به وجود آوريم و با فعاليتهای مختلط و واحدهایمختلط كه تقليد احمقانهای از اروپائيان است مبارزه كنيم . تنها در اينصورت است كه زنان شخصيت واقعی خود را باز خواهند يافت و به نام آزادیو مساوات ابزار و بازيچه و احيانا وسيله اطفاء شهوت مردان قرار نخواهندگرفت . |