12 - « او الطفل الذين لم يظهروا علی عورات النساء »- كودكانی كه ازامور جنسی بیخبرند ، يا توانائی كار زناشوئی ندارند . در موارد ذكر شده تنها چهار مورد اخير قابل بحث است : الف - زنان ( نسائهن ) در اين كلمه سه احتمال داده شده است : 1 - اينكه مراد زنان مسلمان هستند . مفهوم آيه ، بنابراين قول اينستكه زنان غير مسلمان نامحرم میباشند و زن مسلمان بايد خود را از ايشانبپوشاند . 2 - اينكه مراد مطلق زنان است خواه مسلمان يا غير مسلمان . 3 - اينكه مراد زنهائی است كه در خانه هستند مانند زنان خدمتكار .مفهوم اين تفسير اينست كه هر زنی به غير از زنان داخل خانه به ساير زناننامحرم است . اين احتمال به كلی مردود است زيرا يكی از مسلمات وضروريات اسلام اينست كه زن به زن محرم است . احتمال دوم نيز ضعيف است زيرا كه در اين احتمال نكتهای برای اضافه "نساء " به ضمير وجود ندارد ولی طبق احتمال اول نكته اين اضافه اينست كهزنان كفار ، بيگانه هستند و از خودشان نمیباشند . حقيقت اينست كه احتمال اول قويترين احتمالات است و رواياتی هم برطبق آن وارد شده كه برهنه شدن زن مسلمان |