يك عطش پايان ناپذير روحی درآورد . از اينرو اگر چيزی رنگ هواپرستی ياظلم و بی عدالتی بخود بگيرد كافی است كه بدانيم مطابق منظور اسلام نيست. جای ترديد نيست كه هدف مقنن قانون ازدواج موقت اين نبوده است كهوسيله عياشی و حرمسرا سازی برای مردم هواپرست و وسيله بدبختی و دربدریبرای يك زن و يك عده كودك فراهم سازد . تشويق و ترغيب فراوانی كه از طرف ائمه دين به امر ازدواج موقت شدهاست ، فلسفه خاصی دارد كه عن قريب توضيح خواهم داد . حرمسرا در دنيای امروز اكنون ببينيم دنيای امروز با تشكيل حرمسرا چه كرده است ؟ دنيای امروزرسم حرمسرا را منسوخ كرده است . دنيای امروز حرمسرا داری را كاری ناپسندميداند و عامل وجود آنرا از ميان برده است . اما كدام عامل ؟ آيا عاملناهمواريهای اجتماعی را از ميان برده است . و در نتيجه همه جوانان رو بهازدواج آوردهاند و از اين راه زمينه حرمسراسازی را از ميان برده است ؟خير ، كار ديگری كرده است ، با عامل اول يعنی عفاف و تقوای زن مبارزهكرده ، و بزرگترين خدمت را از اينراه بجنس مرد انجام داده است . تقواو عفاف زن بهمان نسبت كه به زن ارزش ميدهد و او را عزيز و گرانبهاميكند برای مرد مانع شمرده ميشود . دنيای امروز كاری كرده است كه مرد عياش اين قرن نيازی به تشكيلحرمسرا با آنهمه خرج و زحمت ندارد . برای مرد اين قرن از بركت تمدنغرب همه جا حرمسراست . مرد اين قرن برای خود لازم نميداند كه باندازههارون الرشيد و فضل بن يحيی برمكی پول و قدرت داشته باشد تا باندازهآنها جنس زن را |