مردی است بپايه خديجه برسد ، و هيچ مردی جز پيغمبر و علی بپايه حضرتزهرا نميرسد ، حضرت زهرا بر فرزندان خود كه امامند و بر پيغمبران غير ازخاتم الانبيا برتری دارد . اسلام در سير من الخلق الی الحق يعنی در حركت ومسافرت بسوی خدا هيچ تفاوتی ميان زن و مرد قائل نيست ، تفاوتی كه اسلامقائل است در سير من الحق الی الخلق است ، در بازگشت از حق بسوی مردم وتحمل مسئوليت پيغامبری است كه مرد را برای اينكار مناسبتر دانسته است. يكی ديگر از نظريات تحقير آميزی كه نسبت به زن وجود داشته است ،مربوط است به رياضت جنسی و تقدس تجرد و عزوبت ، چنانكه ميدانيم دربرخی آيينها رابطه جنسی ذاتا پليد است ، بعقيده پيروان آن آئينها تنهاكسانی بمقامات معنوی نائل ميگردند كه همه عمر مجرد زيست كرده باشند ،يكی از پيشوايان معروف مذهبی جهان ميگويد : " با تيشه بكارت درختازدواج را از بن بر كنيد " همان پيشوايان ازدواج را فقط از جنبه دفعافسد به فاسد اجازه ميدهند يعنی مدعی هستند كه چون غالب افراد قادرنيستند با تجرد صبر كنند و اختيار از كفشان ربوده ميشود و گرفتار فحشاميشوند و با زنان متعددی تماس پيدا ميكنند ، پس بهتر است ازدواج كنندتا با بيش از يك زن در تماس نباشند ، ريشه افكار رياضت طلبی وطرفداری از تجرد و عزوبت بدبينی به جنس زن است ، محبت زن را جزءمفاسد بزرگ اخلاقی بحساب مياورند . اسلام با اين خرافه سخت نبرد كرد ، ازدواج را مقدس ، و تجرد را پليدشمرد ، اسلام دوست داشتن زن را جزء اخلاق انبيا معرفی كرد و گفت :« من اخلاق الانبياء حب النساء » . پيغمبر اكرم |