ببنديد " اصالت نداشته است . شكل اجرائی دستور ديگری بوده است .جامهای بوده است كه بتن يك قانون اصلی يعنی كمك نكردن به تقويت روحيهدشمن پوشانيده شده بوده است . اسلام هم به شكل و ظاهر و پوسته اهميت ميدهد و هم بروح و باطن و مغز ،اما همواره شكل و ظاهر را برای روح و باطن ، پوسته را برای هسته ، قشر رابرای مغز و جامه را برای تن ميخواهد . مسأله تغيير خط امروز در كشور ما مسئلهای مطرح است بنام " تغيير خط " اين مسئلههمچنان كه از نظر زبان و ادب فارسی قابل بررسی است از نظر اصول اسلامینيز قابل بررسی است . اين مسئله را از نظر اسلامی به دو شكل ميتوان طرحكرد . يكی به اين شكل كه آيا اسلام الفبای مخصوصی دارد و ميان الفباها فرقميگذارد ؟ آيا اسلام الفبای امروز ما را كه بنام الفباء عربی معروف استاز آن خود ميداند و الفباهای ديگر را مانند الفبای لاتين بيگانه میشمارد ؟البته نه . از نظر اسلام كه يك دين جهانی است همه الفباها علی السويهاست . شكل ديگر اين مسئله اينست كه تغيير خط و الفبا چه تأثيری در جذب شدنو هضم شدن ملت مسلمان در بيگانگان دارد ؟ چه تأثيری در قطع روابط اينملت با فرهنگ خودش دارد كه به هر حال معارف اسلامی و علمی خود را درطول چهارده قرن با اين الفباء نوشته است ؟ و آيا نقشه تغيير خط بدست چهكسانی طرح |