كشتگاه آخرت است ) ، به تعبير اميرالمؤمنين ( ع ) " « مسجد أحباء الله ، و مصلی ملائكة الله و مهبط وحی الله ، و متجر أولياء الله » " ( 1 ) است ، كشتارگاه آخرت است ، مركز عبادت خداست ، محل هبوط و نزول وحی الهی است ، تجارتخانه اوليای خداست . همچو جايی را كه نمیشود گفت جای بی فايده و بی ارزشی است . دين با اين منطق عالی خود ارزش دنيا را از آنچه هست و همه میفهمند پايين نياورده ، ارزش معنويت و تقوی و فضيلت و حقوق اجتماعی را كه كمتر مردم به آن پی میبرند معرفی كرده و بالا برده است . پس بی ارزشی دنيا بی ارزشی مقايسهای است . بی ارزشی مقايسهای با محترم بودن حقوق مربوط به زندگی دنيا منافات ندارد ، بلكه عين احترام به حقوق است . همان طوری كه عرض كردم همين مقررات حقوقی محكم اسلام دليل است بر اينكه بی ارزشی دنيا بی ارزشی مقايسهای است ، اين اولا . منطق اجتماعی بماند ؟ البته واضح است كه میخواهد . حالا كه میخواهد باقی بماند مگر ممكن است كه جامعهای بدون اينكه بر محور عدالت بچرخد و حقوق مردم در آن جامعه محفوظ باشد باقی بماند ؟ مگر پيغمبر بزرگوار ما خودش نفرمود : " « الملك يبقی مع الكفر ، و لا يبقی مع الظلم » " ؟ يعنی اگر يك جامعه ، عادل و متعادل باشد پاورقی : |