انسان بيايند داوری كنند كفر است ، در قرآن میفرمايد : " « ان الحكم الالله »" حكم منحصرا مال خداست . چون قرآن گفته حكم منحصرا مال خداستهيچ انسانی حق داوری ندارد ، پس اساسا داور معين كردن كفر و شرك بودهاست ، همه مان كافر شديم ، ما كه توبه كرديم : " استغفر الله ربی واتوب اليه " ، آمدند سراغ علی : علی ! تو هم كه مثل ما كافر شدی ، توهم استغفار كن . ( حالا ببينيد مشكل چيست ؟ معاويه مشكل علی است يا اينخشكه مقدسها ؟ عمر و عاص مشكل علنی است يا اين خشكه مقدسها ؟ ) فرمود: شما اشتباه میكنيد ، حكميت كفر نيست ، معنی آيه را شما نمیدانيد ، "« ان الحكم الا لله » " يعنی قانون فقط از ناحيه خدا بايد وضع بشود ياكسی كه خدا به او اجازه داده است ، ما كه نخواستيم كسی ديگر بيايد برايمان قانون معين كند ، ما گفتيم قانون ، قانون قرآن ، دو نفر بيايندمطابق قرآن داوری كنند ، خدا كه نمیآيد در اختلاف افراد داوری كند !گفتند حرف همين است و همين . علی فرمود من هرگز گناهی را كه مرتكبنشدهام اقرار نمیكنم و هرگز چيزی راكه خلاف شرع نيست نمیگويم خلاف شرعبوده است ، من چطور بيايم به خدا و پيغمبر دروغ ببندم ، بگويم حكم قراردادن ، داور قرار دادن در اختلافات ، خلاف شرع و كفر است ، خير ، كفرنيست ، شما هر كار میخواهيد بكنيد . رفتار علی عليه السلام با خوارج راهشان را با علی ( ع ) جدا كردند ، فرقهای شدند به نام " خوارج "يعنی شورشيان بر علی . اينها شروع كردند چون خون دل به دل |