آيا واقعا مطلب از همين قرار است يا نه ؟ اين را من برايتان يكتوضيح بدهم تا مطلب خوب معلوم بشود . ماهيت قيام مهدی ( ع ) برخی حوادث در دنيا وقتی كه واقع میشود تنها جنبه انفجار دارد ، مثلاينكه يك دمل در بدن شما پيدا میشود ، اين دمل بايد برسد به حدی كهيكدفعه منفجر بشود . بنابراين هر كاری كه جلوی انفجار اين دمل را بگيردكار بدی است ، اگر هم میخواهيد دوا روی آن بگذاريد بايد يك دوايیبگذاريد كه اين دمل زودتر منفجر بشود . بعضی از فلسفهها هم كه برخی ازسيستمهای اجتماعی و سياسی را میپسندند ، طرفدار انقلاب به معنی انفجارند. به عقيده آنها هر چيزی كه جلوی انفجار را بگيرد بد است . و لهذامیبينيد بعضی از روشها و سيستمهای اجتماعی به طور كلی با اصلاحات اجتماعیمخالفند ، میگويند : اين اصلاحات چيست كه شما میكنيد ؟ بگذاريد اصلاحنباشد ، بگذاريد هی مفاسد زياد بشود ، عقدهها و كينهها زياد بشود ،ناراحتی و ظلم بيشتر بشود ، كارها پريشانتر بشود ، هی پريشانی و پريشانیتا يكمرتبه از بن زير و رو بشود و انقلاب صورت گيرد . فقه ما در اينجا وضع روشنی دارد . آيا ما مسلمانان راجع به ظهور حضرتحجت بايد اينجور فكر كنيم ؟ بايد بگوئيم : بگذاريد معصيت و گناه زيادبشود ، بگذاريد اوضاع پريشانتر گردد ، پس امر به معروف و نهی از منكرنكنيم ، بچههامان را تربيت نكنيم ، بلكه خودمان هم برای اينكه در ظهورحضرت حجت سهيم باشيم العياذ بالله نماز نخوانيم ، روزه نگيريم ، هيچوظيفهای را انجام |