نمیگويد آن عدالتی كه در عاقبت میآيد فقط اين است كه فكر بشر به اينجامنتهی میشود كه منفعت من در اين است كه منافع ديگران را حفظ كنم ، نه ،[ در آن زمان ] عدالت برای بشر محبوب و مثل يك معبود است ، يعنیروحش رقاء پيدا میكند ، تربيتش كامل میشود ، و اين نمیشود جز اينكه يكحكومت عادل جهانی بر مبنای ايمان ، خدا پرستی و خداشناسی و بر مبنایحكومت قرآن به وجود آيد ، و ما مسلمين خوشوقتيم كه بر خلاف اينهمهبدبينیهايی كه در دنيای غرب برای بشريت به وجود آمده به آينده بشريتخوشبين هستيم . همين راسل در كتاب " اميدهای نو " میگويد : امروز ديگرغالب دانشمندان اميدشان را از بشريت قطع كرده و معتقدند كه علم به جايیرسيده است كه عن قريب بشر به دست علم نابود خواهد شد . میگويد : يكیاز اين افراد اينشتين است ، و او میگويد اينشتين معتقد است كه بشر باگور ی كه به دست خودش كنده است ، يك گام بيشتر فاصله ندارد ، بشر بهمرحلهای رسيده است كه فشار دادن چند دگمه همان و زمين ما كن فيكون شدنهمان . و واقعا هم اگر ما معتقد به خدا و دست غيبی نباشيم ، اگر آناطمينانی كه قرآن به آينده بشريت میدهد ما را مطمئن نكرده باشد ، يعنیاگر ما همين ظواهر دنيای امروز را ببينيم ، حق با اينهاست . روزی نيستكه وسائل مخرب به صورت نيرومندتر ، مهيب تر و وحشتناكتر پيدا نشود .از حدود بيست سال پيش ، از وقتی كه بمب اتمی در هيروشيما افتاد تاامروز نگاه كنيد ببينيد قدرت تخريبی صنعتی بشر چند برابر شده است ؟رسيده به مرحلهای كه میگويند دنيای امروز ديگر غالب و مغلوب ندارد ،اگر جنگ سوم جهانی پيش بيايد ، صحبت اين نيست |