پيغمبر اكرم علی الوردی میگويد : زندگی عملی علی اين نظريه را نقض كرد . من عرضمیكنم : نه تنها زندگی علی اين نظريه را نقض كرد ، قبل از علی زندگیپيغمبر آن را نقض كرد . پيغمبر شعب ابی طالب را ببينيد و پيغمبر روزوفات را ببينيد . پيغمبر شعب ابی طالب ، اوست و يك جمع قليل ازاصحاب كه در درهای محبوساند ، آب ، غذا و احتياجات ديگر به آنهانمیرسد و آنچنان بر آنان سخت است كه بعضی از مسلمينی كه در مكه اسلامشانرا مخفی كرده بودند با بعضی از مسلمينی كه در شعب بودند و بالخصوص علی( ع ) [ رابطه برقرار كرده بودند و در ] آن تاريكيهای شب از گوشههامیرفتند و انبان غذايی میآوردند و مسلمين هر كدام اندكی میخوردند همينقدر كه سد جوعشان بشود . اين پيغمبر بعد میرسد به سال دهم هجری . در سالدهم هجری حكومتهای جهان رويش حساب میكنند و در مقابل او احساس خطرمیكنند ، نه تنها تمام جزيرش العرب تحت نفوذش هست و به صورت يكقدرت تمام در آمده است ، بلكه سياسيين جهان پيش بينی میكنند كه اينقدرت عن قريب از جزيرشالعرب سرريز میكند و متوجه آنها خواهد شد . درهمان حال پيغمبر سال دهم هجرت با پيغمبر سال دهم بعثت كه دارد از شعبابی طالب میآيد بيرون يك ذره از نظر روحيه فرق نكرده است . در حدود سال دهم هجرت كه برو و بيا زياد است و شهرت پيغمبر در همهجا پيچيده است يك عرب بيابانی میآيد خدمت |