خداوند از همه پيغمبران برای اين پيغمبر پيمان گرفته است . يعنی تمامنبوتها و شرايع سابقه ، مقدمه و پيش در آمد شريعت ختميه است ، تمامنبوتها مقدمهای است برای اين نبوت ، و اين نبوت ذی المقدمهای استبرای تمام نبوتها . هر پيغمبری كه آمده است همانطور كه مردم را به خدا وقيامت دعوت كرده است و ايمان به خدا و قيامت را در مردم ايجاد كردهاست موظف بوده است كه ايمان به نبوت خاتم الانبياء را هم كه مطلبیاست مربوط به آينده در مردم ايجاد بكند . نظير اينكه ما الان جزءايمانهای كه داريم ايمان به ظهور حضرت حجة بن الحسن است . اين ايمان بهظهور آن حضرت در آينده ، غير از ايمان به قيامت يا ايمان به نبوتحضرت رسول اكرم است . ما از حالا بايد به مطلبی كه در زمان آينده صورتخواهد گرفت ايمان بياوريم . تمام پيغمبران مبشر بودهاند به ظهور پيغمبرخاتم . درباره خصوص حضرت عيسی قرآن كريم نقل میكند : « و اذ قال عيسیبن مريم يا بنیاسرائيل انی رسولالله اليكم مصدقا لما بين يدی من التوراشو مبشرا برسول يأتی من بعدی اسمه احمد ». ( 1 ) . حضرت عيسی بن مريم بهبنی اسرائيل فرمود كه من خودم از ناحيه خدا به سوی شما پيغمبرم ، و كتابگذشته را كه تورات است تأييد میكنم و تصديق میكنم ، نبوت موسی و كتاباو را تصديق میكنم ، و من مبشر و نويد دهنده هستم پيغمبری راكه در آيندهخواهد آمد كه نام او احمد است . پاورقی : . 1 سوره صف ، آيه . 6 |