آيا واقعا معنی رجوع به ائمه در تفسير آيات همين است ؟ آيا شماخودتان به اين مطلب معتقديد ، يا میخواهيد بدين وسيله ديگران را اغفالكنيد ؟ شما از وجدان انقلابی و صداقت انقلابی دم میزنيد ، همان وجدان وصداقت انقلابی شما را به گواهی میطلبم . آيا واقعا شما نمیدانيد تعبيراتیاز اين قبيل : اراده خدا انقلابی است ، طرز تفكر خدا چنين است و خداوندبرای تحقق خواست خودش حزب تشكيل داده است و قرآن جز يك فلسفه مدونحزب انقلابی محتوايی ندارد ، صحيح نيست ؟ شما حتی اطلاع از تاريخ صدر اسلام و شأن نزول آيات را هم لازم نشمرده وزحمت يك بررسی مختصر تاريخ اسلام را هم به خود ندادهايد و آنگاه بهتفسير قرآن و تدوين ايدئولوژی اسلامی دست زدهايد . شما آنجا كه میخواهيددو قطبی شدن جامعه اسلامی را بلافاصله بعد از پيغمبر توجيه كنيد و خانهفاطمه را مركز محرومان و كسانی كه دستشان به اصطلاح به دم گاوی بند نبودهمعرفی كنيد و به گرايشهای شيعيان از قبيل ابوذر و مقداد و بلال جنبه مادیو طبقاتی بدهيد ، درباره خانه فاطمه ( عليها السلام ) و مظلوميت اهل اينخانه و به آتش كشيده شدن آن خانه داد سخن میدهيد ، آنگاه میگوييد :" در همان حال [ كه خانه فاطمه ( عليها السلام ) به آتش كشيده میشود ]در خانه روحانی بزرگ و يهودی منافق " عبدالله بن ابی " كه مدتها بر ضدانقلاب میجنگيد و اكنون وارد انقلاب شده و جبهه خارجی را مبدل به جبههداخلی كرده و بالاتر آنكه مفسر قرآن هم شده و حتی پس از گذشتن هزار وچهارصد سال هم میبينيم كه نبوغ تفسيری عدهای از مفسرين ما هم مرهون تجزيهو تحليلها و برداشتها و اقوال همين مفسر شهير است و البته از موقعيتخاصی هم برخوردار است چه از قدما میباشد هر روز صدها نفر در پای كرسیتفسير او حاضر میشوند " . عبدالله بن ابی همان منافق مشهور است كه از اشراف مدينه بود وموقعيت مهمی داشت و به واسطه اسلام متزلزل شد و تا چند سال بعد |