میآيد ، بعد كه بر سيد شرعا ثابت میشود ، آنوقت حد جاری میكند . آيا مابرويم همينطور يك نفر را از خيابان بياوريم كه شما حد جاری كنيد كهمیخواهيد شهرت پيدا كنيد ؟ گفت عيبی ندارد ، يك كسی را بياوريد ،خودمان با او عمل شنيع انجام میدهيم ، بعد هم بر او حد جاری میكنيم .ارزشی را خودشان میخواهند خلق كنند ، بعد هم خودشان پرستش كنند ، اينكه نمیشو د ! اينجا است كه مكتب نهائی عرض وجود میكند . نظريه اسلام مكتب نهائی اولا در بدبينی نسبت به گذشته اينجورها هم نيست ، بهطبيعت انسان آنچنان بدبين نيست . اين مكتب میگويد : اين شهادتی كه بشرامروز عليه طبيعت انسان میدهد كه سرشت انسان بر بدی و بر شر و فساداست همان شهادت ناحق و ناآگا هانهای است كه فرشتگان الهی قبل ازآفرينش انسان ، درباره انسان دادند و خدای انسان اين شهادت را مردودكرد . ببينيد قبل از آفرينش انسان ، قرآن حقايق را با چه زبانی میگويد ؟اينها همه رمز است ، حقيقت است " « و اذا قال ربك للملائكه انی جاعلفی الارض خليفة »" ( 1 ) آنگاه كه پروردگار تو ، به فرشتگان ، به آننيروهائی كه مدبر جهان و امر پروردگار هستند اعلام كرد كه جانشينی از مندر حال آفرينش است ، فرشتگان كه به هر دليلی بود ، يا بدليل اينكهانسانهائی قبل از اين انسان بودند و يا به دلائلپاورقی : 1 - سوره بقره آيه . 30 |