برهان خود را كه همان شهيد و شخصيت انقلابی كشته شده در راه خداست ،بياوريد . اولا اين آيه دنباله آيه ديگری است و هر دو مربوط به قيامت است . آيهقبل اين است : « و يوم يناديهم فيقول اين شركائی الذين كنتم تزعمون ». روزی كه خداوند مشركان را ندا میكند كه شريكانی كه برای من گمانمیبرديد كجايند . ثانيا معنی " « نزعنا »" اين است كه جدا میكنيم ، نه اينكه او رامیشورانيم و برمیانگيزانيم . ثانيا " شهيد " در اين آيه به معنی كشته شده در راه خدا نيست ، بهمعنی گواه بر اعمال است كه قرآن هر پيامبری را گواه بر اعمال امتمیخواند . در قرآن حتی يك مورد هم نمیتوان يافت كه كلمه " شهيد " بهمعنی رايج امروز يعنی " كشته شدن در راه خدا " آمده باشد . البته شهيدبه معنی رايج امروز در زبان رسول خدا و ائمه اطهار آمده اما در قرآننيامده است . پس میبينيم كه چگونه آيات قرآن برای اينكه يك انديشهنامربوط ماركسيستی توجيه شود ، مسخ میگردد . رابعا : در مورد هدف پيامبران كه چيست ، آيا هدف اولی و اصلی اقامهعدل و قسط است ، يا هدف اولی برقراری پيوند ايمان و معرفت ميان بنده وخدا ، و يا هر دو يعنی پيغمبران از نظر هدف " ثنوی " هستند و يا شقديگری در كار است ، در گذشته در بحث |