7 انتقاد استاد شهيد از نظريه روشنفكران مبنی بر " ماديت تاريخ از نظر قرآن " اين بخش ، از كتاب جامعه و تاريخ انتخاب شده و در آنجا قبل ازمطالب زير ، دلايل قائلين به " ماديت تاريخ از نظر قرآن " تقرير شدهاست . آنچه در توجيه ماديت تاريخ از نظر قرآن گفته شد ، يا از اساس غلطاست و يا صحيح است ولی استنتاجی كه شده غلط است . استدلالهای گذشته رايك يك بررسی میكنيم : اولا : اينكه گفته شد قرآن جامعه را به دو قطب مادی و دو قطب معنویتقسيم كرده و اين دو قطب با يكديگر متطابقاند ، يعنی از نظر قرآن كافران، مشركان ، منافقان ، فاسقان ، مفسدان همان ملا و مستكبران و جباراناند وبر عكس مؤمنان ، موحدان ، صالحان ، شهيدان همان طبقه مستضعفان ومحروماناند و جبههگيری كافران و مؤمنان انعكاسی از جبههگيری زير بنايیاستضعافگران و مستضعفان است ، دروغ محض است ، هرگز چنين تطابقی ازقرآن استفاده نمیشود ، بلكه عدم تطابق استفاده میشود . قرآن در درسهای تاريخی خود ، مؤمنانی را ارائه میدهد |