منظوری میشد آن را به كاربرد و وسيلهای بود برای جيب پركردن ، به جایآنكه نرخها را به شما اعلام كنم كه جيب شما پرشود جيب خودم را پر میكردم! قرآن در آيه ديگر میگويد : « عالم الغيب فلا يظهر علی غيبه أحداإلا من ارتضی من رسول »( 1 ) .خداوند آگاه نهان است ، هيچ كس را بر نهان خود آگاه نمی سازد مگرفرستادهای مورد رضايت . قطعا رسول اكرم ( ص ) يكی از آن فرستادگان مورد رضايت است .از همه اينها گذشته ، قرآن در آيات فراوانی معجزات رسولان را ذكر كردهاست - معجزات ابراهيم ، موسی ، عيسی - با اين حال ، چگونه ممكن استوقتی كه از پيامبر اكرم ( ص ) معجزه بخواهند - همچنانكه از رسولان گذشتهمعجزه خواستند و آنها اجابت كردند - پيغمبر بگويد : " سبحان الله ! منبشر رسولی بيش نيستم " . ؟ آيا آنها حق نداشتند بگويند آيا پيامبرانگذشته كه تو خود معجزات آنها را با اين همه آب و تاب نقل میكنی ، بشرنبودند يا رسول نبودند ؟ آيا ممكن است چنين تناقض صريحی در قرآن وجودداشته باشد ؟ آيا ممكن است مشركان متوجه چنين تناقضی نشده باشند ؟اگر اين منطق روشنفكری صحيح باشد ، پيغمبر به جای اينكه بگويد : "سبحان الله ! من بشر رسولی بيش نيستم " ، بايست پاورقی : . 1 جن / 26 و . 27 |