هم لازم نشمرده و زحمت يك بررسی مختصر تاريخ اسلام را هم به خود ندادهايدو آنگاه به تفسير قرآن و تدوين ايدئولوژی اسلامی دست زدهايد . شما آنجاكه میخواهيد دو قطبی شدن جامعه اسلامی را بلافاصله بعد از پيغمبر توجيهكنيد و خانه فاطمه را مركز محرومان و كسانی كه دستشان به اصطلاح به دمگاوی بند نبوده معرفی كنيد و به گرايشهای شيعيان از قبيل ابوذر و مقداد وبلال جنبه مادی و طبقاتی بدهيد ، درباره خانه فاطمه ( عليهاالسلام ) ومظلوميت اهل اين خانه و به آتش كشيده شدن آن خانه داد سخن میدهيد ،آنگاه میگوييد : " در همان حال [ كه خانه فاطمه ( عليهاالسلام ) به آتش كشيده میشود ]در خانه روحانی بزرگ و يهودی منافق " عبدالله بن ابی " كه مدتها بر ضدانقلاب میجنگيد و اكنون وارد انقلاب شده و جبهه خارجی را مبدل به جبههداخلی كرده و بالاتر آنكه مفسر قرآن هم شده و حتی پس از گذشتن هزار وچهارصد سال هم میبينيم كه نبوغ تفسيری عدهای از مفسرين ما هم مرهون تجزيهو تحليلها و برداشتها و اقوال همين مفسر شهير است و البته از موقعيتخاصی هم برخوردار است - چه از قدما میباشد - هر روز صدها نفر در پایكرسی تفسير او حاضر میشوند " .عبدالله بن ابی همان منافق مشهور است كه از اشراف مدينه بود وموقعيت مهمی داشت و به واسطه اسلام متزلزل شد و تا چند سال بعد از ورودرسول خدا زنده بود و در حيات رسول خدا مرد و آيه نازل شد : " برايناننماز مگزار و استغفار تو هم برای آنها مفيد فايدهای نيست " . |