در مورد احتمال اثر هم همينطور است . بنده بروم در اطاقم بنشينم ،بگويم من كه احتمال اثر نمیدهم . تو حق نداری احتمال اثر بدهی يا ندهی .تو كه اصلا مطالعه نداری ، تو كه از اوضاع خبر نداری ، جريانات رانمیدانی ، تو كه نمیدانی راه امر به معروف و نهی از منكر چيست ، تو كهروانشناسی نمیدانی كه برای نفوذ در بشر از چه راهی بايد با روح او مواجهشد ، تو كه جامعه شناسی نمیدانی ، تو كه چيزی نمیدانی ، حق نداری بگوئیمن احتمال اثر میدهم يا احتمال اثر نمیدهم . اينست كه دور كن اين اصلاساسی ، قدرت و آگاهی است ، و هر دو را هم بايد تحصيل كرد و به دست ،آورد ، غير از اين نمیشود . شما در روزنامههای خودمان میخوانيد كه در آمريكا بيش از سيصد و هشتادكميته جمع آوری اعانه برای اسرائيل وجود دارد . من از اين نظر اينها راتقدير میكنم كه ملت بيداری هستند ، برای خودشان دارند كار میكنند . اينملت میفهمد كه راهش همين است . هر مردمی در هر محلهای ، در هر گوشهایهستند ، خودشان بايد بنشينند ، فكر كنند ، كار كنند ، آگاهی و اطلاع بهدست آورند ، عاقبت را بينديشند . اين ، آگاهی است و تحصيل آگاهی واجباست . اين قدرت است ، و تحصيل قدرت واجب است . باز گردم به آن مطلبی كه در ابتدا عرض كردم ، يعنی بررسی عنصر امر بهمعروف و نهی از منكر در نهضت حسينی ، از اين نظر ، از اين وجهه كه اهلبيت پيغمبر چگونه از اين فرصت حداكثر استفاده را كردند . خدا رحمت كندمرحوم آيتی رضوان الله |