به آبروست و گاهی هم به فكر و نظر و مقصود است ، اگر شخصی فكری و نظریابراز داشته است ، حق او ايجاب میكند كه ما عين گفته و نوشته او را بهاو نسبت بدهيم ، در معنی گفته يا نوشته او نيز تصرف و تغييری ندهيم ،تحريف و تبديل گفته يا نوشتهای عادی آنقدرها مهم نيست كه تغيير گفتههاو نوشتههايی كه از اسناد بشريت به شمار میرود مهم است . مثلا يك وقتكسی در يك شعر شاعر تحريف میكند ، اما يك وقت هست كه در يك كتابمقدس آسمانی و در يك گفته آسمانی و يا در سخن يك پيغمبر يا امام كهبرای ميليونها نفر از افراد بشر سند قاطع است تحريف میكنند ، اين ديگرگناه نابخشودنی است . در فن منطق صناعتی است كه نام آن صناعت " مغالطه " است . در اينجاسيزده نوع غلط اندازی را كه ممكن است كسی برای فريب دادن افكار ديگرانبه كار ببرد تشريح میكنند به منظور اين كه يك نفر دانشجوی حقيقت جوراههای مغالطه و تحريف را باز بشناسد و خود را از آنها مصون بدارد .میگويند بهترين اثر منطق ، شناختن انواع مغلطه كاريها برای اجتناب واحتراز از آنهاست ، نظير شناختن پزشك است انواع بيماريها و موجباتآنها را . يكی از مردان بزرگوار اصحاب پيغمبر اكرم صلی الله عليه و آله عمارياسر است ، عمار از مسلمانان اوليه است كه خودش و پدر و مادرش در مكهمسلمان شدند و آزارها از مكيان ديدند . پدر و مادر عمار در زير شكنجهمكيان جان سپردند ، اما خود عمار جان به سلامت برد و موفق شد به مدينهمهاجرت كند . رسول خدا در اولين روزهای ورود به مدينه زمين را خط كشی ومعين كرد برای مسجد و |