بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب انسان درقرآن, استاد شهید آیت الله مطهرى   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     nav -
     start -
     10 - انسان در قرآن - صفحه : 10
     11 - انسان در قرآن - صفحه : 11
     12 - انسان در قرآن - صفحه : 12
     13 - انسان در قرآن - صفحه : 13
     14 - انسان در قرآن - صفحه : 14
     15 - انسان در قرآن - صفحه : 15
     16 - انسان در قرآن - صفحه : 16
     17 - انسان در قرآن - صفحه : 17
     18 - انسان در قرآن - صفحه : 18
     19 - انسان در قرآن - صفحه : 19
     20 - انسان در قرآن - صفحه : 20
     21 - انسان در قرآن - صفحه : 21
     22 - انسان در قرآن - صفحه : 22
     23 - انسان در قرآن - صفحه : 23
     24 - انسان در قرآن - صفحه : 24
     25 - انسان در قرآن - صفحه : 25
     26 - انسان در قرآن - صفحه : 26
     27 - انسان در قرآن - صفحه : 27
     28 - انسان در قرآن - صفحه : 28
     29 - انسان در قرآن - صفحه : 29
     30 - انسان در قرآن - صفحه : 30
     31 - انسان در قرآن - صفحه : 31
     32 - انسان در قرآن - صفحه : 32
     33 - انسان در قرآن - صفحه : 33
     34 - انسان در قرآن - صفحه : 34
     35 - انسان در قرآن - صفحه : 35
     36 - انسان در قرآن - صفحه : 36
     37 - انسان در قرآن - صفحه : 37
     38 - انسان در قرآن - صفحه : 38
     39 - انسان در قرآن - صفحه : 39
     40 - انسان در قرآن - صفحه : 40
     41 - انسان در قرآن - صفحه : 41
     42 - انسان در قرآن - صفحه : 42
     43 - انسان در قرآن - صفحه : 43
     44 - انسان در قرآن - صفحه : 44
     45 - انسان در قرآن - صفحه : 45
     46 - انسان در قرآن - صفحه : 46
     47 - انسان در قرآن - صفحه : 47
     48 - انسان در قرآن - صفحه : 48
     49 - انسان در قرآن - صفحه : 49
     50 - انسان در قرآن - صفحه : 50
     51 - انسان در قرآن - صفحه : 51
     52 - انسان در قرآن - صفحه : 52
     53 - انسان در قرآن - صفحه : 53
     54 - انسان در قرآن - صفحه : 54
     55 - انسان در قرآن - صفحه : 55
     56 - انسان در قرآن - صفحه : 56
     57 - انسان در قرآن - صفحه : 57
     58 - انسان در قرآن - صفحه : 58
     59 - انسان در قرآن - صفحه : 59
     60 - انسان در قرآن - صفحه : 60
     61 - انسان در قرآن - صفحه : 61
     62 - انسان در قرآن - صفحه : 62
     63 - انسان در قرآن - صفحه : 63
     64 - انسان در قرآن - صفحه : 64
     65 - انسان در قرآن - صفحه : 65
     66 - انسان در قرآن - صفحه : 66
     67 - انسان در قرآن - صفحه : 67
     68 - انسان در قرآن - صفحه : 68
     69 - انسان در قرآن - صفحه : 69
     7 - انسان در قرآن - صفحه : 7
     70 - انسان در قرآن - صفحه : 70
     71 - انسان در قرآن - صفحه : 71
     72 - انسان در قرآن - صفحه : 72
     73 - انسان در قرآن - صفحه : 73
     74 - انسان در قرآن - صفحه : 74
     75 - انسان در قرآن - صفحه : 75
     76 - انسان در قرآن - صفحه : 76
     77 - انسان در قرآن - صفحه : 77
     78 - انسان در قرآن - صفحه : 78
     79 - انسان در قرآن - صفحه : 79
     8 - انسان در قرآن - صفحه : 8
     80 - انسان در قرآن - صفحه : 80
     81 - انسان در قرآن - صفحه : 81
     9 - انسان در قرآن - صفحه : 9
     bookinfo - شناسنامه کتاب :انسان در قرآن
     toc - فهرست مطالب کتاب: انسان در قرآن
 

 

 
 
پيامبر منزلی از منازل است كه خلق را از آنجا عبور می‏دهد ، همچنانكه‏
آنچه عارف مدعی است ، در سر راه پيامبر قرار دارد .
" اقبال " در مقام فرق ميان خودآگاهی پيامبرانه و خودآگاهی عارفانه‏
می‏گويد :
" حضرت محمد ( ص ) به آسمان به معراج رفت و بازگشت . يكی از شيوخ‏
طريقت به نام عبد القدوس گنگهی را كلامی است بدين مضمون : سوگند به خدا
كه اگر من به آن نقطه رسيده بودم هرگز به زمين باز نمی‏گشتم " .
اقبال اضافه می‏كند :
" شايد در سراسر ادبيات صوفيانه نتوان چند كلمه‏ء معدود را پيدا كرد
كه در يك جمله ، اختلاف روان شناختی ميان دو نوع خودآگاهی پيغمبرانه و
صوفيانه را به اين خوبی آشكار سازد . مرد باطنی ( عارف ) نمی‏خواهد كه‏
پس از آرامش و اطمينانی كه با تجربه‏ء اتحادی ( وصول به حق و خودآگاهی‏
عارفانه ) پيدا می‏كند به زندگی اينجهانی باز گردد . در آن هنگام كه بنابر
ضرورت باز می‏گردد ، بازگشت او برای تمام بشريت سود چندانی ندارد . ولی‏
بازگشت پيغمبر جنبه‏ء خلاقيت و ثمر بخشی دارد ، باز می‏گردد و در جريان‏
زمان وارد می‏شود به اين قصد كه جريان تاريخ را تحت ضبط در آورد و از اين‏
راه جهان تازه‏ای از كمال مطلوبها خلق كند " ( 1 ) .
ما فعلا به تعبيرها و تفسيرهای عرفانی كاری نداريم كه آيا درست است يا
نا درست ؟ آنچه مسلم است اين است كه هر پيامبر در ابتدا درد خدا دارد
، دردی كه به جانش می‏افتد ، درد خداجويی

پاورقی :
. 1 احيای فكر دينی در اسلام ، مقاله‏ء " روح فرهنگ و تمدن اسلامی " ،
ص 143 و . 144

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation