خدا كه انسان نيست كه انسان هوسباز بخواهد باشد . اگر ما به دنيایديگری و به عالم ارواح قائل باشيم ، معنايش اين است كه هر چه در ايندنيا پيدا شود ( میخواهد به دست بشر پيدا شود ، میخواهد به دست ديگری )[ خارج از قانون خلقت نيست ] . مگر الان انسانها انسان نمیسازند ؟ همينالان هم انسانها انسان میسازند ، الان هم موت و حيات به دست انسانهاست، يعنی يك زن و شوهر دلشان بخواهد بچه به وجود بيايد به وجود میآيد ،دلشان بخواهد به وجود نيايد به وجود نمیآيد . پس بگوييم اينها در كارخدا دخالت كردهاند ؟ حرف كليسا راجع به مسأله جنين بسيار حرف غلطیاست كه میگويند اگر كسی بخواهد بچه متولد نشود و جلوگيری كند ، در كارخدا مداخله كرده است . هميشه مردم در كار خدا به اين معنا مداخله میكنند. آن كشاورزی هم كه كشاورزی میكند ، در كار خدا مداخله میكند . قرآن هممیگويد : " « ا فرايتم ما تحرثون 0ء انتم تزرعونه ام نحن الزارعون » "( 1 ) . در همان كار كشاورز ، قرآن چيزی از آن را از او میداند و چيزی ازآن را كه از او نيست و از دستگاه خلقت است از خودش میداند . كشاورزكار خودش را انجام میدهد ، يعنی زمينه را مساعد میكند و اين عالم خلقتاست كه آن را ايجاد میكند نه كشاورز . يك چيز را من برای هميشه به شما قول میدهم و آن اين است كه برایهزارها سال ديگر هم بشر قادر نخواهد شد كه بكلی خارج از قانون خلقتموجودی را ايجاد كند ، مثلا انسانی ايجاد كند كه هيچ ارتباطی با عالمخلقت نداشته باشد . علم انسان هر چه پيش میرود ، در جهت شناخت قوانينخلقت پيش میرود و از همان قانون موجود خلقت استفاده میكند . كدامقانون را بشر در عالم خلق كرده است ؟ بلا تشبيه - البته جسارت نباشد - نمرود به ابراهيم ( ع ) گفت : خدایتو كيست ؟ گفت : " « ربی الذی يحيی و يميت »" . [ نمرود ] گفت :" « انا احيی و اميت »" ( 2 ) من هم احيا و اماته میكنم . دستور داددو نفر را از زندان آوردند ، يكی را سر بريدند [ و يكی را آزاد كردند ] .اين واضح است كه مغلطه است ، عين اين مغلطه جناب عالی راجع به خواب .شما چرا راجع به خواب میگوييد ؟ راجع به ميراندن بگوييد . چرا مثال رویخواب آورديد ؟ اولا اين آيه قرآن نيست كه فرموديد : " همان طور كهمیميريد زنده پاورقی : . 1 واقعه / 63 و . 64 . 2 بقره / . 258 |