بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب جاذبه و دافعه علی علیه‏السلام, استاد شهید آیت الله مطهرى ( )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     nav -
     start -
     10 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 10
     100 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 100
     101 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 101
     102 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 102
     103 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 103
     104 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 104
     105 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 105
     106 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 106
     107 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 107
     108 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 108
     109 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 109
     11 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 11
     110 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 110
     111 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 111
     112 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 112
     113 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 113
     114 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 114
     115 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 115
     116 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 116
     117 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 117
     118 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 118
     119 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 119
     12 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 12
     120 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 120
     121 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 121
     122 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 122
     123 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 123
     124 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 124
     125 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 125
     126 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 126
     127 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 127
     128 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 128
     129 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 129
     13 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 13
     130 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 130
     131 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 131
     132 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 132
     133 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 133
     134 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 134
     135 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 135
     136 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 136
     137 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 137
     138 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 138
     139 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 139
     14 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 14
     140 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 140
     141 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 141
     142 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 142
     143 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 143
     144 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 144
     145 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 145
     146 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 146
     147 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 147
     148 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 148
     149 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 149
     15 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 15
     150 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 150
     151 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 151
     152 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 152
     153 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 153
     154 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 154
     155 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 155
     156 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 156
     157 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 157
     158 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 158
     159 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 159
     16 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 16
     160 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 160
     161 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 161
     162 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 162
     163 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 163
     164 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 164
     165 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 165
     166 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 166
     167 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 167
     168 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 168
     169 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 169
     17 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 17
     170 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 170
     171 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 171
     172 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 172
     173 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 173
     174 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 174
     175 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 175
     176 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 176
     177 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 177
     178 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 178
     18 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 18
     19 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 19
     20 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 20
     21 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 21
     22 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 22
     23 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 23
     24 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 24
     25 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 25
     26 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 26
     27 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 27
     28 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 28
     29 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 29
     30 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 30
     31 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 31
     32 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 32
     33 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 33
     34 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 34
     35 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 35
     36 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 36
     37 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 37
     38 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 38
     39 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 39
     40 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 40
     41 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 41
     42 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 42
     43 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 43
     44 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 44
     45 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 45
     46 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 46
     47 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 47
     48 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 48
     49 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 49
     50 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 50
     51 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 51
     52 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 52
     53 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 53
     54 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 54
     55 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 55
     56 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 56
     57 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 57
     58 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 58
     59 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 59
     60 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 60
     61 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 61
     62 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 62
     63 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 63
     64 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 64
     65 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 65
     66 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 66
     67 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 67
     68 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 68
     69 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 69
     7 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 7
     70 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 70
     71 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 71
     72 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 72
     73 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 73
     74 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 74
     75 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 75
     76 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 76
     77 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 77
     78 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 78
     79 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 79
     8 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 8
     80 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 80
     81 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 81
     82 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 82
     83 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 83
     84 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 84
     85 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 85
     86 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 86
     87 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 87
     88 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 88
     89 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 89
     9 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 9
     90 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 90
     91 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 91
     92 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 92
     93 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 93
     94 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 94
     95 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 95
     96 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 96
     97 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 97
     98 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 98
     99 - جاذبه و دافعه علي - صفحه : 99
     bookinfo - شناسنامه کتاب :جاذبه و دافعه علي
     toc - فهرست مطالب کتاب: جاذبه و دافعه علي
 

 

 
 
عامل شهوت تنها رابطه طبيعی زندگی زناشوئی نيست . رابط اصلی صفا و
صميميت و اتحاد دو روح است و به عبارت ديگر آنچه زوجين را به يكديگر
پيوند يگانگی می‏دهد مهر و مودت و صفا و صميميت است نه شهوت كه در
حيوانات هم هست .
مولوی با بيان لطيف خويش ، ميان شهوت و مودت تفكيك می‏كند ، آنرا
حيوانی و اين را انسانی می‏خواند . می‏گويد :
خشم و شهوت وصف حيوانی بود
مهر و رقت وصف انسانی بود
اين چنين خاصيتی در آدمی است مهر ، حيوان را كم است ، آن از كمی‏
است
فيلسوفان مادی نيز نتوانسته‏اند اين حالت معنوی را كه از جهاتی جنبه‏
غيرمادی دارد و با مادی بودن انسان و مافوق انسان سازگار نيست ، در بشر
انكار كنند .
برتراند راسل در كتاب زناشوئی و اخلاق می‏گويد :
" كاری كه منظور از آن فقط در آمد باشد نتايج مفيدی به بار نخواهد
آورد . برای چنين نتيجه‏ای بايد كاری پيشه كرد كه در آن ايمان به يك فرد
، به يك مرام يا يك غايت نهفته باشد . عشق نيز اگر منظور از آن وصال‏
محبوب باشد كمالی در شخصيت ما به وجود نخواهد آورد و كاملا شبيه كاری‏
است كه برای پول انجام می‏دهيم . برای وصول به اين كمال بايد وجود محبوب‏
را چون وجود خود بدانيم و احساسات و نيات او را از آن خود بشماريم " .