بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب ولاءها و ولایت ها, استاد شهید آیت الله مطهرى   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     nav -
     start -
     10 - ولاها و ولايتها - صفحه : 10
     11 - ولاها و ولايتها - صفحه : 11
     12 - ولاها و ولايتها - صفحه : 12
     13 - ولاها و ولايتها - صفحه : 13
     14 - ولاها و ولايتها - صفحه : 14
     15 - ولاها و ولايتها - صفحه : 15
     16 - ولاها و ولايتها - صفحه : 16
     17 - ولاها و ولايتها - صفحه : 17
     18 - ولاها و ولايتها - صفحه : 18
     19 - ولاها و ولايتها - صفحه : 19
     20 - ولاها و ولايتها - صفحه : 20
     21 - ولاها و ولايتها - صفحه : 21
     22 - ولاها و ولايتها - صفحه : 22
     23 - ولاها و ولايتها - صفحه : 23
     24 - ولاها و ولايتها - صفحه : 24
     25 - ولاها و ولايتها - صفحه : 25
     26 - ولاها و ولايتها - صفحه : 26
     27 - ولاها و ولايتها - صفحه : 27
     28 - ولاها و ولايتها - صفحه : 28
     29 - ولاها و ولايتها - صفحه : 29
     30 - ولاها و ولايتها - صفحه : 30
     31 - ولاها و ولايتها - صفحه : 31
     32 - ولاها و ولايتها - صفحه : 32
     33 - ولاها و ولايتها - صفحه : 33
     34 - ولاها و ولايتها - صفحه : 34
     35 - ولاها و ولايتها - صفحه : 35
     36 - ولاها و ولايتها - صفحه : 36
     37 - ولاها و ولايتها - صفحه : 37
     38 - ولاها و ولايتها - صفحه : 38
     39 - ولاها و ولايتها - صفحه : 39
     40 - ولاها و ولايتها - صفحه : 40
     41 - ولاها و ولايتها - صفحه : 41
     42 - ولاها و ولايتها - صفحه : 42
     43 - ولاها و ولايتها - صفحه : 43
     44 - ولاها و ولايتها - صفحه : 44
     45 - ولاها و ولايتها - صفحه : 45
     46 - ولاها و ولايتها - صفحه : 46
     47 - ولاها و ولايتها - صفحه : 47
     48 - ولاها و ولايتها - صفحه : 48
     49 - ولاها و ولايتها - صفحه : 49
     50 - ولاها و ولايتها - صفحه : 50
     51 - ولاها و ولايتها - صفحه : 51
     52 - ولاها و ولايتها - صفحه : 52
     53 - ولاها و ولايتها - صفحه : 53
     54 - ولاها و ولايتها - صفحه : 54
     55 - ولاها و ولايتها - صفحه : 55
     56 - ولاها و ولايتها - صفحه : 56
     57 - ولاها و ولايتها - صفحه : 57
     58 - ولاها و ولايتها - صفحه : 58
     59 - ولاها و ولايتها - صفحه : 59
     60 - ولاها و ولايتها - صفحه : 60
     61 - ولاها و ولايتها - صفحه : 61
     62 - ولاها و ولايتها - صفحه : 62
     63 - ولاها و ولايتها - صفحه : 63
     64 - ولاها و ولايتها - صفحه : 64
     65 - ولاها و ولايتها - صفحه : 65
     66 - ولاها و ولايتها - صفحه : 66
     67 - ولاها و ولايتها - صفحه : 67
     68 - ولاها و ولايتها - صفحه : 68
     69 - ولاها و ولايتها - صفحه : 69
     70 - ولاها و ولايتها - صفحه : 70
     71 - ولاها و ولايتها - صفحه : 71
     72 - ولاها و ولايتها - صفحه : 72
     73 - ولاها و ولايتها - صفحه : 73
     74 - ولاها و ولايتها - صفحه : 74
     75 - ولاها و ولايتها - صفحه : 75
     76 - ولاها و ولايتها - صفحه : 76
     77 - ولاها و ولايتها - صفحه : 77
     78 - ولاها و ولايتها - صفحه : 78
     79 - ولاها و ولايتها - صفحه : 79
     80 - ولاها و ولايتها - صفحه : 80
     81 - ولاها و ولايتها - صفحه : 81
     82 - ولاها و ولايتها - صفحه : 82
     83 - ولاها و ولايتها - صفحه : 83
     84 - ولاها و ولايتها - صفحه : 84
     85 - ولاها و ولايتها - صفحه : 85
     86 - ولاها و ولايتها - صفحه : 86
     87 - ولاها و ولايتها - صفحه : 87
     88 - ولاها و ولايتها - صفحه : 88
     9 - ولاها و ولايتها - صفحه : 9
     bookinfo - شناسنامه کتاب :ولاها و ولايتها
     toc - فهرست مطالب کتاب: ولاها و ولايتها
 

 

 
 
معنوی يعنی معرفت و لذت حاصل از آن ، و رحمت مادی يعنی باغ و بهشت و
حور و قصور - ، اما بعضی ديگر حتی از اعتراف به رحمت معنوی نيز امتناع‏
دارند و همه عنايات و مقامات انسانها را در نزد خداوند محدود می‏كنند به‏
باغ و بهشتهای جسمانی و حور و قصور و سيب و گلابی نتيجه سخن دسته اخير
اين است كه معنای تقرب بيشتر اولياء خدا به ذات احديت اين است كه‏
بيش از افراد ديگر حور و قصور و سيب و گلابی و باغ و بوستان در اختيار
دارند .
نتيجه سخن منكران قرب حق اين است كه در اثر طاعت و عبادت ، نه‏
نسبت خداوند به بنده فرق می‏كند - همچنانكه طرفداران قرب حقيقی نيز به‏
اين مسأله اعتراف دارند - و نه نسبت بنده با خدا فرق می‏كند از نظر
نزديكی و دوری حقيقی ، اولين شخص جهان بشريت يعنی رسول اكرم با شقی‏ترين‏
آنها از قبيل فرعون و ابوجهل مساوی اند .
حقيقت اين است كه اين اشتباه از يك نوع طرز تفكر مادی درباره خدا و
انسان ، و بالاخص درباره انسان پيدا شده است كسی كه انسان و روح انسان‏
را صرفا توده ای از آب و گل می‏داند و نمی‏خواهد به اصل " « فاذا سويته و
نفخت فيه من روحی »" ( 1 ) اعتراف كند و حتی اين تعبير را نيز حمل به‏
يك معنای مجازی می‏كند ، چاره ای ندارد جز انكار قرب واقعی حق .
ولی چه لزومی دارد كه ما انسان را اينچنين حقير و خاكی فرض نماييم تا
مجبور شويم همه چيز را تأويل و توجيه كنيم ؟ خداوند كمال مطلق و نامحدود
است ، و از طرفی حقيقت وجود مساوی با

پاورقی :
. 1 حجر / . 29

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation