« فيه » (1) . . . (ص 21) و ايضا : « فما احلولت لكم الدنيا فی لذتها »(2) (ص 24) و ايضا : « مالی اراكم اشباحا بلا ارواح » (3)...(ص 32-34) .چند موضوع را علی ( ع ) پيش بينی كرد : 1 - ظلم و استبداد و استيثار بنی اميه و اينكه ديگر از اين عدل ومساوات امروز خبری نخواهد بود و از « لا يتخذ بعضنا بعضا اربابا من دونالله و از اينكه « لن تقدس امة حتی يؤخذ للضعيف حقه » . . . خبرینخواهد بود كه فرمود : « لا يكون انتصار احدكم منهم الا كانتصار العبد منربه » ( ص 4 ) . مسلم بن عقبه در وقعه مدينه از مردم بيعت بر عبوديت وغلامی يزيد گرفت . اينطور پيش بينی مولا محقق شد . 2 - اينكه نخبهها و نيكان و فهميدگان و روشنفكران شما را خواهند كشت وهر سری كه در آن سر ، مغزی و در آن مغز ، برقی از روشنی موجود باشد رویتن باقی نخواهند گذاشت ، كه فرمود : « عمت خطتها و خصت بليتها و اصابالبلاء من ابصر فيها و اخطأ من عمی عنها » ( 5 ) ( ص 4 ) . پاورقی : 1 - [ ترجمه : ای مردم بزودی زمانی فرا رسد كه اسلام وارونه شود چنانكهيك ظرف وارونه شود و محتوای آن بريزد ] . 2 - [ و دنيا با لذاتش به كام شما شيرين نيامد ] . 3 - [ چرا شما را اشباحی بی روح میبينيم ؟ ] . 4 - [ ترجمه : و ياری جستن هيچكدام از شما از آنها نيست مگر بمانندياری جستن بنده از مولای خودش ] . 5 - [ ترجمه : دايره حكومتش همگانی است و گرفتاری آن برای خاصه (شيعيان ) است ، بلای آن دامنگير آگاهان و بينايان است و كوردلان را هدفخود نمیگيرد ] . |