ابراز خيالاتشان در عداوت بنیهاشم و اولاد محمد ( ص ) دقيقهای فروگذارننمود " ( ص 26 ) . درباره طفل شيرخوار گفته است : " با آنهمه مصائب جانكاه و افكارمتراكمه و عطش و كثرت جراحات ، باز هم از مقصد عالی خود ( تحريكاحساسات ) صرف نظر ننمود و با اينكه میدانست بر فرزند صغيرش ، بنیاميه رحم نخواهند كرد ، محض بزرگ ساختن مصائب ، خود او را بر سر دستگرفته به ظاهر التجای آب برايش كرد و با تير جواب شنيد . " 35 - آقای صالحی در بخش آخر كتاب خود ص 309 مغالطه میكند و میگويد :" ما معنی صحيح و قابل قبولی برای اين تعبير : " با كشتن امام حسيناسلام زنده شد " تصور نمی كنيم ، چه زنده شدن اسلام به معنی عمل كردن بهاحكام اسلام باشد و چه به معنی فتوحات اسلامی باشد و چه به معنی ضعفحكومت بنی اميه باشد و چه به معنی متشكل شدن شيعه باشد و چه به معنیرسوا شدن بنی اميه باشد . چگونه ممكن است با كشتن رئيس اسلام و حافظقرآن ، اسلام زنده بشود ؟ ! " . 36 - آقای صالحی مینويسد : " عبيدالله از عمر سعد فرمان را مطالبه كردو عمر نمیداد و مسئوليت را به گردن عبيدالله میانداخت " . عثمان بن زياد گفت : " دوست داشتم همه فرزندان زياد تا قيامت ذليلباشند و حسين بن علی كشته نشود " . ( طبری ، جلد 4 ، ص 375 ) ." مرجانه " مادر ابن زياد گفت : " يا خبيث قتلت ابن |